Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 11 maj 2008

"Vooranna"


......och för dom som int förstår, ja hur tusan översätter man till svenska???? Vårstädning ute??? Man harvar, plöjer och sår, kanske är det rätta. Fast så mycke har vi int gjort! Men det är krattat, grönsakslandet är fräst och det är satt morötter, sallad, rädisor, mangold och gurkört......antagligen lite för tidigt, men vi vet int när vi kommer oss till stugan nästa gång. Men jag har en trädgårdsvakt...fniss...killen på bilden.....
Hm.....jag har alltid sagt att jag SKA inte ha tomtar eller troll i min trädgård. Och vad gör jag! När vi var till Örviken och målade keramik blev jag kär!! Och det är ju ingen tomte och inget troll heller, eller hur? Och den är riktigt söt! Men jag har tagit den till stugan......hahahahaha grannen här brevid har redan retat mej för att jag inte kunde stå emot. För hon har mani på trädgårdstomtar, och hon vet vad jag "har tyckt" ja ja men jag ska försöka att int göra nån fler.......på ett tag :D
Vi hade väldans trevligt när vi var och målade och särskilt roligt är det när man lyckas övertyga den mest negativa att måla! Och hon upptäcker att det är skitroligt och vill måla mer! Jag fick till o med beröm av henne! Det värmde. Men det var ett trött gäng som for där ifrån, måla i 4 timmar tar på krafterna!

Nu ska jag vila min värkande kropp, trodde jag skulle klara av att kratta i helgen, men icke, jag är lika ofärdig som förra gången. Men lite kaffe hjälper nog! ;D
"Det är blås dag i dag sa Nalle Puh" blås int bort hörni!!!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Kerstin!
Vad fin tomten blev.Jag är så nöjd med min lilla ask sååå...Ha det bra Kram Anne