Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 22 september 2008

Före och efter



Detta är ett lurv, som heter Kiba och är en Kerry blue terrier......envis som synden!! Och som hatar att bli badad, gör det under protest, vet att hon får godis efteråt, annars skulle hon nog int gå med på det.

Att klippas är int nå roligare! Int när matte är rund öronen, ögonen......OCH varför ska matte JÄMT klippa skägget??? Man kan ju hitta matrester där!


Kan ju säga att det var int det lättaste att få henne att stå still. Oftast blir det bara ett svart streck på bilden!
Ja.....hon ser liite mager ut efter man har klippt henne. Och ser int riktigt ut som samma hund, men som tur är växer pälsen så det knakar, så snart måste vi klippa igen....suck. Nä jag ska int klaga, hon löser inget hår, så jag behöver int klaga på allt hundhår som ligger överallt! Men tvätta var tredje vecka och klippa när det behövs. Att det blev den här rasen beror på att vi har två astmatiker i huset, jag och sonen, plus karln som oxå är allergisk. Men den här rasen gick bra!
Nog om det. Vilken helg vi haft, soligt och varmt....ja det är varmt idag oxå. Så det blev att jobba lite i "trädgårn"......vi har så liten tomt att passar man sej int, så står man hos grannen! Pionen kom ner i rabatten, komposten är tömd, pilen är ansad....det ser ut som det är ligger en HEL pil på gräsmattan och det märks inget i trädet! Mats var uppe i trädet och sågade ner allt som var dött. Krattat har jag oxå gjort, bakat........int konstigt att jag har värk.....
Ja.....vad mer??? Tv-pucken ja, oj så när det var att Västerbotten vann! Men man måste göra mål på chanserna man får.
Sonen ringde just......jag blir ensam till middag, vad tusan hittar man på då då???? Nått tips!?!
Mja...får ta en kaffekopp och fundera.
Ha det!

3 kommentarer:

Emma sa...

Ahhh! Kiba! Så söt hon e... ser lite liten ut bara :p Men, som sagt, det kommer ju tillbaka (för) snabbt.

Träffade pappa som hastigast idag, han släppte av min resväska, men vi hann inte prata för han skulle tillbaka till jobbet.
Men, hur som helst, det ser ut som om jag tar bussen upp på torsdag. Jag slutar sent på onsdag så jag hinner nog inte med nån buss då om jag inte vill stressa.
Aja... vi hörs mer sen.
Puss och kram
Dottern/Hero

Nim sa...

Hej!
Vi har också en sådan ras som måste klippas, och planerna på detta finns i dag. Han hatar att duscha, tror att vi ska mörda honom, men klippningen går bra. Han kan tålmodigt sitta upp till en timme, men kul är det inte. Är ledig i dag och ska göra så lite som möjligt, känner mig faktiskt lat. ha en bra dag.

maj

japp sa...

Heeij.. så fin er voffse är.. håller me dej, inte lätt å ha dom ståendes sådär.. jag tog på valparna sidobilder igår, å de var inte de lättaste precis.

Virus.. neee, jag har då inte haft nåt virus.. hoppas du klarar dej från det me. Har du haft de nyligen eller?

Joo, hösten är fin, det är såå fina färger nu..min Ginnalalönn är såå vacker nu, det är ju första hösten jag har den..den är såå härligt röd.

Har hört att man kan göra återköp på hund.. jag kommer att säga att vi önskar första tjing på den OM de ska sälja den eller så.. och iaf att de återkommer till oss OM de måste lämna bort henne.
Man kanske är tjinkig me sin första kull..eller alla sina kullar, det är ju ens familjemedlemmar.. men jag tycker att man ska känna de rätt.
Det är bara guuben som inte känner nåt speciellt "mindre bra" me dom.. men de e ju inget ovanligt. Jag å tjejerna är ju mer engagerade i hundarna.

Nee, hörru. Nu ska jag vika 4 korgar me tvätt. å plocka ut från alla våra garderober.. Krille ska slipa och måla våra nya garderobshyllplan. Ha de gött..kram på dej. Helén.;-)