Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 15 september 2008

Jaha...då var man hemma då....

.....var finns det städhjälp att få????
Ja det såg int värre ut än att jag int klarar av det. Men.....det är NÅN som ska få hemlektioner i vardaglig skötsel av hemmet!
Jag vet ju att det heter att män och kvinnor kommer från olika planeter, men.....städas det aldrig på karlarnas planet???? Eller har dom som vanligt anställt nån lågavlönad kvinnlig städare? Alldeles säkert!


Men visst känner ni igen det här med: kläder som bara ramlar av och ALDRIG blir upp plockade, saker som tas fram, men ALDRIG ställs tillbaks, tallrikar, kaffekoppar, glas som ALDRIG hittar till diskbänken.......JAJA, JAG VET att det antagligen är mitt eget fel, men va sjutton dom är ju SÅ SÖTA när dom är små!! =D
Så nu ska det bli hårdträning.......men han går ju skolaochharläxortentor.........ahhhh.....LITE ska väl gå att få in i huve!


Nädå, jag är INTE stressad och irriterad, bara slut.......och funderar om jag kanske skulle ha bott kvar i stugan ett tag till....
Jag hann bara hem så träffade jag grannen....."du vi har grävt upp pionen som du ville ha nu" VILKEN JÄKLA PION!?!? DET hade jag totalt glömt, och vars ska jag rymma den då?? VI skulle ju gräva upp VÅRA rosor först! Så idag har jag rotat runt i rabatten för att hitta våra rosor bland allt annat som jag satt dit och int har en aning om vad det är! Men har jag tur nu så blir det ordning! Jag hittade tre rosor som ska bort, plus att jag hittade två och en halv säck med planteringsjord........ja int i rabatten....Hahahhahaa.....utan i cykelskjulet. SEN får VI väl ta jord från komposten. Nu gäll he bra att få nån som är villig att gräva.....

Har klippt Kiba i helgen, det har gått på tok för länge sen sist. Jag klippte väl bort päls till två hundar till! Det var ju meningen att det skulle göras för flera veckor sen, men ryggskottet satte stopp för det. Och nu fick jag lite panik för hon ska löpa snart och det skulle vara bra att ha klippt före. Men fy vad hon blev trollklippt! V.framben och h.bakben är tjockare än dom andra, så det blir en klippning till. Sen så har hon en bra päls, för när det börjar växa ut så syns int trollklippningen.

I morrn börjar vardan igen, med promenad med promenadgruppen. Ska bli trevligt att träffas igen. Sen i veckan är det hantverksgruppen, men.......av nån anledning så känner jag ingen glädje att börja om. Varför? Ja en anledning är att vi int längre får göra saker åt oss själva utan det ska göras åt föreningen och dom ska sälja eller ha till bingovinster. Sen så har många glada personer slutat, av just den anledningen.
Jag tycker att man ska kunna träffas och pyssla, eller vad man nu vill göra, UTAN krav och press på att prestera en massa. Det är ju en av orsakerna till att vi blev sjukskrivna, pensionerade......just att vi klarar int av prestera och göra en massa, det blir ju som att jobba. Så vi får se hur länge jag orkar vara hantverksledare för en grupp som inte orkar. Ja tills vi varit till Örviken och målat keramik iaf. =D

Nu ska jag inta sängläge och vila ryggen.
Ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dessa barn, men vet du att jag upptäckte en sak,jo när dom hade flyttat hemifrån så plötsligt var dom så ordentliga.Att man blev förvånad.
Ja du vet att jag också är friserad,tog och kapade luggen och så spikrakt hår som jag har så kan du tänka dig hur rak den blev.Du få se på torsdag hihi.Längtar inte heller direkt dit,men det ska bli kul att se dig såklart.Ha det så länge.kram Anne

Gårdsromantik sa...

Jag har faktiskt en riktigt ordningsam make - så det händer väl nått när de flyttar hemifrån?

Vore kul med en bild på vovvsingen - måste ju vara svårt att klippa.

Kram Maud