Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 20 september 2008

Återvinning kallas det....

..när man får buskar av grannen! NU är Pionen på plats och rosorna ska på komposten. Jag kom faktiskt ihåg att fråga vad dom blir för färg, hon TRODDE rosa..;D Ja vi får väl se om dom överlever flytten, men dom är ju i samma kvarter så det borde väl gå bra. Men det är väl int så säkert att dom blommar redan nästa år, pioner kan ju vara lite kinkiga när dom blir flyttade.

Men oj, vad jag hittade lökar i rabatten! Tur att jag sprang som en galning och fotade rabatten i våras. Jag har fått gå in på datorn och kollat vad det var för lökar jag grävt upp. Det är troligen Nunneört, blå och några snödroppar, kan oxå vara Snöstjärnor. Får väl sätta ner dom och se vad som kommer upp till våren!

Har hämtat en kartong med lökar som kom från Bakker.............hade faktiskt hoppas att det skulle bi mer utrymme när vi tog bort rosorna, men pionen var STOR! Har beställt nått som heter Aftonstjärna, den ser nästan ljusgrön ut i blommorna, Tangolilja Capuchino, dom ska sitta bredvid Landini. Tangoliljan är vinröd i mitten och cremefärgad längst ut, så den passar med Landinin som är mörkvinröd. Nått som heter Gulkantad Klocklilja, är gul och svart. Sen har jag beställt narcisser, jag har inte varit så förtjust i dom, Thaiti och Recurvus heter dom, men jag tyckte dom här var lite ovanliga, får väl komma ihåg att fota allt till våren.


Så i morrn blir det löksättning, en del ska vara här hemma och en del ska till stugan. Plus att det blir fortsatt hundklippning och jag ska fota så ni får se bilder. Om hon nu går att klippa och int håller benen i kors igen, för det är dom som ska klippas!

Det har varit riktigt härligt idag, började nästan klaga i värmen! Men det känns skönt att tagit vara på dan och fått lite höstjobb gjort, för man vet aldrig när snön kommer! Har redan tagit fram täckisarna......

Hoppas alla får en fin helg!
bye bye

Inga kommentarer: