Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 8 september 2008

"Tänk på vilodagen så att du helgar den"

Hm......JAG tror det har en annan innebörd ÄN det bibliska. Stanna i sängen kliv int upp, annat än i "nödfall"!!! DET är vad jag skulle ha gjort igår! Det var inte min dag igår.....

Det började med att jag spetsade min tå med en kniv. OCH den är nyslipad dessutom. Skulle ta en sked från kökslådan, och stängde den med en höfttackling, som man ofta gör när man har händerna fulla. Det var bara det att skärbrädan åkte in oxå.......och på den låg kökskniven, den gjorde en snygg dykning ner och prickade min tå!! Jag skrek i högan sky och Mats skrek: Vad gör du!? Och det gjorde ont så ini....... det blev plåster på lilla tån och efter ett tag kändes det som jag hade två stortår på en fot! Det känns så idag oxå!

Ja jag gick väl omkring och tyckte synd om mej ett tag, tills Kiba ville på promenad. Då upptäckte jag att jag inte kunde ha nåra andra skor än birkenstock, ja dom är ju int helt fel egentligen men.....

Hann int värst långt förrän jag LÅG på grusvägen! Precis som en skadeskjuten älgko! Jag steg ju givetvis fel och ramlade, slog upp knäet, stukade min handled igen OCH mitt ryggskott ja det ska vi bara int prata om! Jag vågade inte titta på knäet förrän jag kommit hem igen, hundstackarn "gatt" ju få göra det vi hade gått ut för att göra!

Mats kommentar var väl ungefär: Vad SKA vi göra MED dej!?!? Han har tidigare förbjudit mej att åka slalom pga att "det ser ut som du ska slå ihjäl dej varje gång du ramlar" Jag har ingen chans att varken parera eller ta emot mej om jag är på väg att ramla, jag bara dråsar i backen.......och det här är deffinitivt int sista gången i vinter!

Så idag får jag väl ta det lugnt då......kan ju iaf int böja knäet så värst mycke...suck.....
Det är ju lyckat att Paralympic går nu! =D
Nää nu ska jag och Kiba ta en promenad, ska försöka att INT ramla, sen ska jag brygga kaffe och sätta mej ute i solen på baksidan.
Ha det!
PS Ja visst ja, Björnbäret......det kunde ha fått sitta kvar ett tag till, men vi har ju haft frost varje natt nu och jag vet int hur känsliga dom är. Men det var iaf gott! DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men maaaaaammma!
Det där måste ju ha hänt just efter att du å jag lagt på luren.
Är du okej? (dvs. kan du överhuvudtaget röra på dig idag?)
Ibland undrar jag om du har övernaturliga krafter som arbetar mot dig. Karma kan det ju inte vara... så nått annat.
Hur som helst, du får säga åt Kiba att vara en snäll vovve nu så matte får vila. :)
Puss och kram,
Hero

Anonym sa...

Ja,Kerstin,vad ska vi göra med dig??? Så här kan det inte fortsätta.Hoppas iallafall att du mår bättre.Styrkekramar till dig.

Nim sa...

Jag som tycker att jag har otur för det mesta, men till och med jag ligger i lä med denna historia.

sköt om dig nu och vila så att du läker ihop.

mvh

maj

japp sa...

Halloj.. nee, så trist att du e halft "invalidus". allt på en gång.. alla leder i oskick..usch,stackare!

Så trist att labbekompisen flyttar då.. å att de kommit in en ilsken hund på stugan.. inte kul.
Tur att inte alla schäfrar är såna..må jag säga. Hoppas bara dess ägare kan handskas me dom å inte låter de vara vind för våg bara.. Sånt måste man ju ta allvarligt, tyvärr så gör ju inte alla det..Skulle aldrig våga ha en ilsken hund ute i lina ens.. fasen åh, den skulle allt kunna slita sig.. ser ju bara hur vår Bianca gör då hon vill fram till nån å hälsa riktigt mycket.. inte kul..ändå är hon bara människokär, å inte ilsken av sig alls.

Nu har jag bakat lite vetebulla i långpanna.. de e ju såå gott.. så jag å Sara har provsmakat lite.. åsså iiiiskall mjölk, såå gott. Nu ska jag snart iväg å handla mer mjölk, havregryn och jäst för söta degar.. så ska jag baka mer.. blir lite thékakor i långpanna nu.. så man har till frulle åså.
Sen är de lite mer fika som måste bakas, Sara fyller ju 20år på onsdag..bäst å göra de man ska då..hihihi ;-)
Kram på dej.. Helén.