Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 27 september 2008

Höst



Japp då var det höst igen......och snart går vi mot ljusare tider, visst är det så?
Men vilka färger det är nu! Snacka om en andra "blommning"! Jag vet int, men det är som om det är klarare höstfärger i höst. T o m två äldre damer med rullator sa så när vi väntade på bussen, först tänkte jag, dom minns väl kanske int från år till år. Men när grannar och t o m dottra säger samma sak, DÅ måste det vara så!

Och det kanske beror på den f a n t a s t i s k a sommaren vi haft, att nu tycker man att det är så enormt med alla dessa färger. Det är t o m trevligt att gå ut när det är mulet och regnar, det är vackert även då!


Bilden visar en del av den morgonpromenad jag och Kiba gör varje dag. Och jag hade tur som tog med kameran den dan, för i helgen har det blåst av bara den. Och det är int mycke löv kvar på dom där träden.

Hade liite problem att ta kort........Kiba drog åt ett håll och jag försökte hålla kameran stilla! Så alla kort blev int lika skarpa dessvärre. Nästa bild föreställer rönnar, men vilka olika färger dom kan ha! Jag vet int om jag tidigare har sett en gul-orangefärgad rönn??? Men röda bär......eller är det frittfram för rönnarna att ha vilken färg dom vill?? Vacker var den iaf.
Annars har det väl int hänt så mycke. Vi har börjat om med hantverk........och ja, vi får väl se, än så länge gå det väl bra. Men jag längtar ju int precis dit....fast jag vet att om jag slutar så blir jag sittandes hemma och gör ingenting. Så länge jag har hantverk att gå till så håller man ju iaf igång med nått. För annars blir det svårare och svårare att komma sej ut, man blir lite folkskygg och tillslut kommer man sej ingenstans. Så tills jag hittat nått annat som är mer intresant, så blir det hantverk. Har jag tur så blir jag kanske avlöst som ledare och kassör, så jag slipper det, men jag tvivlar...........
Har hela familjen hemma i helgen! Dottra kom hem i onsdags, hade nåra dagars ledigt och skulle plugga hemma istället. Alltid roligt att få rå om dom! Mats har jobbat natt nästan hela veckan, så han har legat i migrän idag, inge roligt. Men han var så pigg iaf att han ville ha sina födelsdagspresenter!! I efterskott. Och vi har ätit tårta, och nu hör jag att jag behövs nere i köket, undra varför????? Lammsteken sköter ju sej själv i ugnen och så svårt kan det int vara att duka?? HAHAHAHAAA nä visst ja salladen. Kanske bäst att inställa sej tilll tjänstgörning!
Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga färger - rönnen brinner ju rentav.

Ja det är ett evigt jobb att vara Morsa.

Kram Maud

Nim sa...

Sorry att jag inte svarat om santisen, vad kul att den blommar. Appropå din fråga om den du undrade över så är det inte lätt att hitta namn, speciellt handelssorterna. De kallas så de man kan köpa i affärerna, de blir ju aldrig namnade. Men du kan gå in på en sida som heter holtkamp och kolla, skicka gärna en bild till mig så kan jag också kolla.

Härliga färger på dina bilder, nu har det blåst här också hela helgen och vi har gjort nada. Förutom att jag jobbat såklart.

Ha det gott.

mvh

maj