Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 16 januari 2009

En trevlig dag!


Hej hopp!




ÄNTLIGEN börjar man känna sej någorlunda pigg! Åkte på en ordentlig migränattack i förrgår och då tror man ju att man är på väg att lämna jordelivet!! Men tillslut insåg jag att det var bara en sak att göra.....spy, bläää inge kul, men en halvtimme senare stod jag i duschen. Int pigg som en lärka, men med hopp om livet och fick i mej en hårdsmörgår och en tekopp......tekoppar är OTROLIGT hårdsmälta! =D

Men nog om det. Igår hade vi uppstart av hantverksgruppen och vid jullunchen bestämdes det att vi skulle vara hos en av deltagarna. Sagt och gjort, hos en som flyttat in i stans nybyggda lyxhyreshus! Nipan tror jag att kåkarna kallas. Alldeles vid brofästet av Parkbron. Längst upp på 7:de våningen, med utsikt över precis HELA stan!!! Och älven!!

Stod ute på den fantastiskt stora inglasade altanen, svinkallt var det! Så jag fick ändå int med hela vyn! Inomhus ja, dom bilderna har jag int frågat om jag får visa så dom får vänta. Men jag kan ju säga att jag hade kunnat flytta dit på studs! Otroligt ljus lägenhet pga alla stora fönster. OCH det hjälper väl till att M som bor där har gåvan att få en gråsten att se ut som en juvel! ;-) Att kunna plasera tavlor, saker så det blir harmoniskt. Själv är man väl sån att skulle man placera en juvle skulle det se ut som en gråsten!! HAHAHAHHAHAHA

Men trevligt hade vi och smörgåstårtan var god, och efterrätten oxå. Och mycke prat och skitprat blev det, kanske det kommer att stärka gruppen, vem vet. Och det här kanske blir en återkommande tillställning..........man får väl ut och leta gråstenar...fniss....

Ha en bra dag i kylan, glöm int mössa och vantar, långkalsonger och halsduk! Och drick varmt, ja konjak eller whiskey går oxå bra! =D

Byebye

2 kommentarer:

Nim sa...

Hejsan!

Här har vi -21 och jag fryser, har ändå driftat mig till att köra in till stan för att hämta en hund vi ska vakta ock handla. Annars får man väl svälta. Stackare som fick migrän, har ibland det med men slipper spy. Får istället enorm huvudvärk och synbortfall, sängen i ljudfritt rum funkar bäst. Ska nog flytta över mina bloggningar till den nya hemsidan nu, känns bekvämast. Fortsätt att hälsa på, det är så trevligt.

kramar
maj

japp sa...

Hejhej.. myzig utsikt.. så trevligt ni verkat ha det..mindre kul me magsjuka.. usch.

Så du har varit ring-lös länge du.. joodå, de går å förlänga, kostar från kring 4-500kr å förlänga, beroende då på HUR mycket större såklart.
Fingret återhämtar sig sakta, blir kul å få göra om dom lite.. så jag kan ha dom ordentligt, å kan ta av utan bekymmer..

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska vi på hockey i Lule.. ha de bra..kram Helén.