Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 1 januari 2009

Första solnedgången 2009.....



.......klockan 12.20..........


Men hon syns iaf, och in ger hopp om härliga vårdagar i mars och april.



Vi har varit på skotertur idag upp på Koberget. Det finns en grillstuga där, men det är så jäkla kallt att det blev bara en snabbis. Men vi fick iaf prova kälken! Och Kiba tyckte att det var ju int alltför hemskt att få åka medHon sitter brevid mej, fast hon syns int, kamoflerad i svart som hon är, lite spännande var det ibörjan men sen lugnade hon ner sej och utforskade kälken, antagligen på jakt efter mat!




Vi vaknade i morse och det var -16, tror det är kallaste Nyårsdagen på flera år.


Men jag har iaf varit ute och plåtat mina pilar, det syns ju int var dom är av, men ni kanske får en uppfattning hur det såg ut när vi var hit och grävde lös dom.


Jag trodde dom skulle blåsa sönder igår, som det stormade! Men dom klarade sej.

Näpp nu ska jag ta mej en värmande kaffekopp med saffransbulle, sen ska jag försöka läsa boken jag har kämpat med sen i somras "Vid hägerns skarpa skri" Skriven av Lian Hearn, det är den fjärde boken i serien om Klanen Otori.......OCH jag har ju läst dom första så visst ska jag väl klara av den här oxå, men läslusten har int velat infinna sej.

Men kaffe och bulle först!

Ha ett fortsatt Gott nytt år!

2 kommentarer:

japp sa...

Hejhej.. goo fortsättning på nya året till er me. Needå, de var me nöd å näppe man fick klamra sig fast då man var ut.. de blåste som bara den.. usch. Men nu är de lugnt, och kvällen blev fin me. VI hade de såå lugnt å skönt..å hundarna mådde gott me.
SÅ mysigt me kälken.. de ser ju såå härligt ut, trist de var så kallt bara.. men de kommer nog fler dagar å testa den på..
Ha nu en fin kväll å natt.. jag har bakat hela dagen, imorrn är de kalas för både mej å krille.. kalas * 2.. nu e benen snart dubbelvikta å jag me dom.. kram på dej. Helan.

japp sa...

Hejhej...tuuuusen tusen tack.. från både mej å guuben. Hoppas de blir en fin kväll... så även för dej.. ha de gött..kram på dej. Helan.