Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 6 januari 2009

Trettondaan

Hallojsan!

Det bidde ingen tur till brorsan i Sävar, vi fick ett samtal på morgonen att det härjade magsjuka i huset! OCH det vill vi verkligen int ha! Så.......det blev till att leta i frysen efter lämplig middag.....för man har ju aldrig nå i reserv, man räknar ju med att bli utfodrad dit man kom liksom....

Men huva va kallt vi har haft! Mats och dotra var iväg på en supersnabb skotertur igår, bara för att få testa pulkan. Sen bar det av till staan för en kväll och natt. Närmaste grannarna bjöd på middag. Och vi fick en supergod förrätt: En liten konstig tårta.......hette visst receptet, det var tagit från recept.nu......ja om det riktigt heter så det minns jag int så noga, jag ska in och kolla upp det.

Sen så såg vi hockey hela kvällen! Såg Skellefteå slå Frölunda med 5-3 i en bra match! Såg Rögle "sparka" in vinnar målet mot HV71, vilket liv!! Sen blev det bronsmatchen mellan Slovakien- Ryssland, och vi hejade på Slovakien förståss, men dom förlorade! Sen satt Mats uppe hela natten och såg juniorkronorna få stryk av kanadensarna med 1-5 det var visst en spännande men ful match, fick jag veta i morse.......för jag sov som en stock, det finns gränser alltså!

Och nu är vi tillbaks i stugan, blev hit skjutsade av dotra, hon behöver bilen i veckan. Så vi blir hämtade på fredag. Har just fått oss en kopp kaffe och nu ska jag iaf ta det lugnt. Har lyckats sträcka höger axeln i halkan förra veckan......så jag har int sovit så bra....läsa bok gick int heller så bra.

Nu ska jag ta en påtår!
Ha det

JO det snöar!!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jasså!

Så nu är ni strandsatta i stugan till på fredag - hoppas värmen håller och att ni inte snöar in.

Skojjar bara - det blir nog jättemysigt.

KramMaud

japp sa...

Tjeeeena.. joo, visst är de fina alster. Man är ju avis på hennes å många andra mödrars kunskaper..de sitter ju i deras benmärger, inte tror jag man själv kommer upp i nån slags närhet av vad de kan..neee.
Men som du säger, huvudsaken man är stor i barnens ögon..hehehe.

Så ni sitter fast ute på stugan.. håll ut.. på fredag får ni se dootra igen, då KANSKE ni tar er ut i vida världen..hehehehe.
Såå tokigt. Men ni har de säkert supermyzigt där ute..kan jag tro.

Jag var en av de TOOOKstollar som satt uppe å såg småkronorna få skiten utbankad av canadensarna.. usch, vilken orättvis match.
Visst.. de var väl inte på topp, men inte fasen beter man sig sådär, spelar ingen roll om de får göra så när bara canada spelar inbördes, men nu gäller strikta regler, så även för domarna.. usch, fy till dom som dömde.. HUVVA!!!

Ha nu en jättefin å myzig vecka på stugan.. kram på dej tjejen. Helanfelan.

Anonym sa...

Tack för den kommentaren!

Precis det jag behövde höra!
Tack och stor KRAM