Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 13 januari 2009

Ja, herre gud...och JAG som tycket....

...att jag var JÄTTESMART! Ibland ska man int ens försöka tänka, tydligen!

Det började med att jag fick en sån där tanke, att jag orkar nog ta ner gardinerna och sätta upp nya. Jag skulle ha tänkt efter en gång till så hade jag int behövt bli arg på mej själv, sen.

Medan jag stog och strök gardinerna började tanken ta form........längderna var klara att sätta upp, men kappan.....den var sju nummer för lång egentligen. Och jag har aldrig orkat göra nått åt den. Först tänkte jag att om jag "snor" en bit så kanske den passar till praradhanduk, men då blir det en för pannlappar, för det är alldeles för smal. Jamen till tvättstugan skulle det nog funka!!! Sagt och gjort, jag började mäta........med tumstock, för gå upp och hämta måttband det ides jag int! Tänkte, att jag skulle nog behöva liite hjälp här.....då ropade sonen: Vad sa du????? Du skrek!

Nää svarade jag, jag bara tänkte!!! Men kom ner och hjälp mej! Vi mätade,jag klippte och strök. Satt upp gardinerna i köket, perfekt! Men sen.......HAHAHAHHAHAHAHHA.....ja, "stumpen" till tvättstugan, täcker iaf glaset i fönstret, men inge mer! OM jag kollat en gång till hade jag sett när jag skulle klippa att jag kunnat ta till mer till den lilla "stumpen" och det hade int märkts på gardin i köket, men gjort är gjort och nu får den sitta där tills jag hittar nått nytt! suck DJUPSUCK.....

Ibland är det bra med ideér, men ibland går det åt helsefyr!
Ha det!

1 kommentar:

japp sa...

Heei.. joo, de e allt bra å ha ideér.. men ibland är de kanske inte dom bästa.. inte hos mej iaf.
Det bidde säkert fint me dina gardiner.. skönt å fått bort julen iaf.Nu vill man ju bara ha nåt nytt framme.. eller hur.

Joo, vi gillar ju Erik här.. faktiskt tycker jag inte att magnus är såå dålig, mer gillar jag honom nu än då han var me i barbados..
Med Alcazar var han ju jättebra, men som sagt.. Erik är den bästa och trist att Nanne åkte.. hade nog hellre sett Hanna åka ut, tror jag..menmen.. man kan bara rösta å hoppas.

Hoppas du är bättre från den elaka eländiga bacillen? Usch, trist å vara sjuk. En på jobbet fick den där sjukan, men de var bakvägen om man säger så.. å den höll allt i sig.. trodde han blev frisk igen, men ramlade dit en gång till.. hoppas man klarar sig bara.

Ha de jättebra vännen..kram på dej. Helén.