Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 21 januari 2009

Karaktär...jag?!?

Nää int det minsta!! =D



Var äntligen med på fibro-promenaden igår, efter all magont, som verkar vara av det tjuriga slaget! Vi hade trevligt och en del hysteriska skratt hördes i kyrkan.......undra hur länge det går innan vi blir portade??? hehehehehe..Men vi kom fram till att nu hade vi fyllt på skrattdepån, så nu skulle vi leva längre. Plus att vi drack kaffe så nu skulle vi int bli dementa på ett tag. Fast det var visst tre koppar om dan man skulle dricka......jag drack bara en......hm....

Fast det håller på bli fasligt dyrt att gå ditt, på kyrkan alltså. Även om jag fick "löneförhöjning" av försäkringskassan, är det int säkert att lönen börjar räcka till om det fortsätter så här!


En av deltagarna frågade spydigt: Kerstin har du nån karaktär du??? För jag vet int hur många gånger jag sagt att nu SKA jag int köpa nå mer!! Och nu satt jag med 4 par örhängen och ett halsband! Men va tusan det var ju REA! Det är en annan i gruppen som tillverkar halsbanden och örhängen, OCH givetvis har hon OFTAST med sej en ryggsäck med sina alster. Hon hade t o m ett av alstrena med på Sportgalan! Och nåra befinner sej i Australien. Hon är väldigt duktig på det hon gör. Men nu ska jag hålla i börsen....åtminstone tills jag hittar nått nytt som hon gjort.......och det blir nog...snart..........


Tycker int riktigt om vädret som är nu! Det kunde väl ha hållt sej på minussidan, nu är det ju klabbsnö! Tina får det börja med i mars, höll på säg till påsk, men den är ju sen år. Så länge vill jag int ha snö! Men man märker att det blir ljusare för varje dag, fast det är mulet. Och jag längtar till i feb-mars när det är kallt på natten och takdropp på dan, man kan sitta bak i väggen i stugan och dricka kaffe. Och sen närmare april när vårfåglarna kommer och man hör en liten yrvaken fluga surra vid solväggen. OCH man börjar längta efter gympadojer och gå på asfalt! Men det kommer så småningom! Nu ska man njuta av att int allt damm syns i sollljuset!



2 kommentarer:

Nim sa...

OOOHHHHH vad jag börjar längta till våren. Det är det bästa, man längtar hur länge som helst och helt plötsligt bara finns den där.

Kramar

maj

japp sa...

Heeij.. men såklart får du ta me en award från mej, så gärna så..alla mina goa bloggvänner såklart.

Så härligt de där lät, me flugor som surrar å gympadojor mot asfalten...härligt. De känns evigheter tills dess bara..kanske den ändå kommer fortare än man tror, får väl se.

Nepp, ta du så gärna min award, den vill jag du ska ha.. kram på dej, nu ska jag jobba vidare. Helén.