Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 19 januari 2009

Måndag igen.....

.....och tvättstugan har varit på tapeten. Hela dan. Att det aldrig tar slut tvätt nångång?! Ja menar, vi är ju vuxna människor nu, annat var det när ungarna var små........tycker man ju.

Men det är väl STÖRRE kläder och mer handtvätt......hm....nädå jag har int fördärvat nån fler tröja.....OCH det är så mycke svarta kläder. Trodde sonen skulle komma ur "den svarta perioden" men icke. JA det är ju i o fs lättare att tvätta om alla kläder är samma färg.....

Ja jag ska int klaga, jag upptäckte just att jag skrivit efter mest GRÅ kläder jag! HAHAHAHHAAHHA...Vi håller oss till samma färgskala iaf.

Här snöar det, för fullt, det har då kommit mer än vad "dom" lovade eller hotade med. Så det har varit en trött dag. Mats steg upp före 5, skulle börja tidigare och så ska han ju köra ner till Umeå. Sonen steg upp 6, skulle till Luleå, börjar läsa där på Universitetet. OCH sen tyckte int Kiba att matte skulle sova nå mer! Och jag tyckte att jag hade ju int sovit sen 5 visst tusan kunde jag få sova till halv åtta åtminstone, men icke! Varje gång jag somna om och slutade klia henne, fick jag en tass i ansiktet! Ja hon slog mej!! DET är jag helt säker på!!

Så jag somnade ju givetvis i fotöljen framför tv:n i morse och sov till halv tolv! Så då var den dan borta...nästan, sen har jag tvättat och tvättat.....

Tröst bakade muffins, Komockemuffins...hm...är mycke godare än namnet! =D Blir som små kladdkakor, med blockchoklad...mumma.....

Näpp nu ska jag vila ryggen.
Byebye

2 kommentarer:

Nim sa...

Ja du, det här med tvätten har jag också som ett grått moln ovanför huvudet, orkar bara inte tänka på det. Det enda jag gör just nu är att sova när jag är hemma, eller så sitter jag framför datorn. Min man tycker inte det är så kul. Men häromdan när jag sov till ett vart hela dagen förstörd.

Nåja, ljuset kommer med hopp om vår och man måste börja planera för rabatterna. Fast det blir väl som vanlig, faller hejdlöst för första bästa. Ser fram emot trädgårdsmässan här i umeå.

Nu ska jag nog göra mig klar, ska till sjukgymnasten med linn och hennes knä.

Kramar
Maj

japp sa...

Ååh, så du e duktig å bakar å tvättar.. här sköter Krille tvätten, å jag bakar OM jag måste å OM jag orkar..hehe.

men nog går de väl ganska så bra för Ske-å nu.. bättre än förut iaf.. Vi är ju SAIK hejjare me.. ska följa me Krille nästa gång han åker ner på match, nu var de lule denna gången, för vi bjussade me brorsan å hans son, som hjälpt oss så mycket.. de gillar mer luleå.

Jaadu, datorer, inte de lättaste. Men jag försöker iaf, å trixa å knixa på.. men jag har ju en testblogg nu, som jag kan misslyckas me..bra va..hehe.

Nepp, bäst å hämta Fia, sen är de lax i ugn som gäller..kram på dej tjejen. Helén.