Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 28 januari 2009

Totaalt negativ....

....till livet idag! Känns som det är dax att uppsöka garderoben....och låsa dörrn!
Det är int klokt alltså, man är pensionär och HAR alltid i världen att hinna, göra, utan stress, men.......när huve vill och int kroppen, DÅ står det still. OCH jag blir skitsur!! :(
För ingenting funkar idag.......
Dessutom hade dom ett "smartskaft" på nyhetsmorgon i morse, en tankeläsare och författare, som sa: är man nere ska man försöka "anama" andras beteende.....t ex åker man tunnelbana ska man BARA se på dom nyförälskade, glada och pigga, så blir man det själv, man lurar hjärnan. MEN det går liite svår här.......i lilla Skellefteå.......att åka tunnelbana.......OCH dom få resenärer som åker kommunal buss på morron.....ÄR int pigga, glada OCH nyförälskade!!!
men visst kan man lura hjärnan, sitter här och försöker intala den att JAG ÄR glad och pigg, men det går int ut i kroppen, den strejkar!
Så det blir en dusch, ett kaffekok och ev bok idag.......OCH imorrn är det en ny dag.......och jag ska åka buss, få se om jag bland alla andra pensionärer träffar nån glad och pigg som kan lura min hjärna!
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Emma sa...

Hejsan Mammsen!

Naww, den här bakgrunden gillar jag, den var fin^^

puss och kram

Nim sa...

Hejsan!

Vilken tur att få igen cykeln,de brukar ju vara evigt borta när de stjäls. Sen var det inge kul att höra att kroppen har en dålig tid...min håller också på att få ett sämre ryck.

Inte tror jag heller att man kan gå från deppression genom att se på andra "lyckliga", har en tes om att man blir mera deppig då.

Nåja, mina fingrar kliar med. Vill ha vår NU och börja mina dagliga trädgårdsproomenader. Tänk va mysigt

Kramar

Maj

japp sa...

Hahahah.. snobben.. jaadu, nog kan man allt se lite fel, men att de liknade snobben..hahaha.

Hej förresten... hoppas allt är bra idag?
Duu, jag såg lite me om den där som skulle få människor å tänka om då de gäller depp-perioder åså.. såg bara lite. Men iof, kan ha lite sanning iaf, men som du säger, här uppöver är de baskemej ingen som sitter å är nykära å sprudlande glada då de åker buss.. man får väl försöka dras till dom som ser gladast ut för dagen, kan ju bli ganska spännande juh.. man kanske dras till helt olika människor varje da.. Man får säga åt dom man möter..
-hej, duu, aom ser aå gla ut ida, får jag vara me dej?..hahahahaha

De skulle vara nåt. Bättre göra så istället för å hela tiden hålla sig bakom den personen å bara ständigt gå flinandes bakom..hahaha.. vilken syn.. tokigt.
Nee, nu skojja ja bara.. men visst skulle de vara skoj om de var så man skulle göra..hahaha.

Nee, nu ska jag testa mej på ett inlägg.. kram på dej tjejen. Helén.