Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 23 januari 2009

Undrens tid.....

......är inte förbi!
För två år sen var det nån illbatting som gick in i vårat cykelsjul och snodde min cykel, under natten när vi sov som bäst! Vi letade som tok, besökte polisen, men till slut gav vi upp. Och en begagnad cykel med vinterdäck inköptes......till sonen, för det var han som mest cyklat på min cykel. För sen jag fick fibro har det int riktigt gått bra att utföra dylika övningar......hm, av nån jä......la anledning.


Igår fick jag ett brev från polisen........VAD har JAG nu gjort, tänkte jag! Gått mot rött, genat i övergångsställerna, gått för fort......kan ju vara därför att jag OFTA besöker dikerna....

"Ni har gods för avhämtning" Va?????? Cykeln har för lääängesen hamnat i en vrå lååångt in i hjärnan, men.....tror ni int att dom har hittat min cykel!! OM det nu är den vill säga, ska skicka sonen dit snart för att hämta den, det är ju iaf han som nog troligast känner igen den. Så igår när jag handlade kunde jag int låta bli att köpa ett par trisslotter, man vet aldrig turen kan ju ha hållit i sej hela dan om man har tur vill säga.
Jag håller tummarna både för cykeln och eventuella "stor" vinster, troligen 25:- =D

Annars hade vi en behövlig städdag uppe på fibro igår, fy sjutton......har ingen aning om varför vi samlat på plastkassar. Men det var ett antal. Det är ju så tokigt att vi har förrådet längst ner i huset, och vi är längst upp, med en hiss som ger en hurven! Man vet aldrig riktigt säkert om den ska gå dit man vill, eller stanna mitt emellan! Men vi gjorde iaf en tur i källarn, sorterade och skrev upp vad som fanns där......så man slipper åka hiss i onödan. Sen fick förrådet uppe en omgång, vi ordnade och skrev på lådor vad som var i.........men.....ju fler kockar ju sämre soppa, sägs det ju.......så jag är int så säker på att vi vet vad som är i dom där lådorna iaf! Men dit behöver vi ju int åka hiss.....

Sen köpte jag lite blommor att ha i köksfönstret, Vårglöd av nått slag, ser lite mer snartvårligtut.....fast det snöar lite.
Ja, det blev en massa skidskytt och handboll oxå. Det gick väl int så bra för tjejerna i skyttet, men Sofia Domeij håller på att finna av tavlan mer än förut och det är positivt! Men att A-C O sköt tre bom, var väl int så bra.

Ja sen är det väl bara att hoppas att svenska killarna i handboll spöar Frankrike i kväll.......fast det blir nog svårt. Men dom har gkort det bra, bara en förlust mot Kroatien. Så dom ska ha tummen upp!

Nää det är väl bäst att fortsätta och städa.......har dammsugit och armarna känns som spagetti, dammsuga är ingen höjdare! Hela ryggen värker.....ja ja bara man får sej nå kaffe så kanske man orkar fortsätta, men bara fram till två, för då ska jag se skidskytte igen!
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: