Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 26 januari 2009

Återigen måndag.......

OCH "bara" 48 måndagar kvar av året! Tror jag.......det hörs int mycke....men det är ju en massa andra dagar kvar.

Idag är det tvätt-måndag, igen. Ett måste, men man ska väl vara glad över att det finns tvättmaskiner! Så man int behövde dra ner till älven och hugga hål i isen! Men...det är så TRÅKIGT! Jag diskar hellre och jag är ingen ägare av diskmaskin, om nu nån hann tänka: det är ju bara att fylla maskin. Det är rofyllt att diska, jag löser världsproblem, men kommer aldrig ihåg om det var nån bra lösning jag fick. =D Det är varmt för mina värkande händer t ex. I det fallet funkar det int med diskmaskin.
Min goa vän Anne har stickat mej ett par handledsvärmare, alldeles prefekt! Skulle behöva dom just nu, men dom ligger på nedervåningen och jag är otroligt lat och ids int gå ner och hämta dom, så det så. Visst får man vara lat på måndag???

Har ju "idrottat" hela helgen! Skidor, skidskytte, bandy, handboll, badminton och konståkning, int konstigt att jag är stel och ofärdig! Det ÄR jobbigt att sitta still och vara konsentrerad!! :D Men det gick ju riktigt bra för "oss" i helgen, nåra pallplatser i skidor, både med och utan gevär, vm-guld i bandy, och AIK vann över Rögle!

Hunden har fått sej ett bad och blivit borstad.....nu ser hon mer ut som en lapphund, än en terrier! Kan int förstå att dom blir så skitiga nu när det är vinter?? Om tre-fyra veckor blir det hundklippning, då blir det en terrier igen!

Fick ett trevligt mail från Hortogreen i förra veckan!!! Mycke nytt har dom fått in, så ny måste jag leta reda på listan med plantor, som jag tänkt plantera. Ja int plantera listan utan blommor! Man kanske ska byta ut nått. Det börjar klia så smått i plantringsnerven! Försökte i höstas att skriva ett "manus" på vad som ska flyttas och vars, plus vad som ska planteras. Så nu gäll he bara att hitt åt pappere!

Jo, cykeln var min! OCH den var hel, nån hade faktiskt skött om den. Men den hade nog blivit stulen igen, eftersom den hittats i en vägkorsning. Det fanns ju inga nycklar till låset.....dom sitter i nyckelskåpet här hemma! Vinst på trisslotterna blev det oxå.......hela 50 kronor...hahahhahaha som köptes nya lotter för, som gav 50 kr igen! SKULLE vara kul med LIIITE högre vinst!!

Näpp nu ska jag vila ryggen innan det blir att stå vid spisen!
Tjingeling!

Inga kommentarer: