Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 12 januari 2009

Åter till vardagen

Ja då var det vanlig måndag igen och det känns faktiskt skönt komma in i vardagslunken! Och nu är det bara jag och sonen hemma igen, dotra åkt "hem" till Umeå, börjar skolan om en vecka. Och Mats började jobba idag.


Måste bara säga att vi haft en härlig semester, ja det blev som en sådan, när Mats fick vara ledig så länge, nästan tre veckor. Och att ha barna hemma, samtidigt! Fast........som dotra sa till jul: @$¤ vad det är mycke folk i köket!!! Och det var det! Och det var längesen sist dessutom. Så om sanningen ska fram så skulle vi nog gå varann på nerverna, om alla var hemma jämt nu. Vi har blivit vana att vara själv, allihop, jag är van att rå mej själv på veckorna, sonen ja han har ju nästan eget, är mycke hos tjejen eller sitter fast i datorn. Dotra och Mats bor i Umeå, och det är ju bara Mats som kommer hem på helgerna......................och då är sonen mest på dans!

Så nu ska jag vila!


Har varit i stugan mer än vanligt oxå. Svinkallt har det varit men OJ så vackert väder! Och jag vet vad Kiba önskar sej i julklapp nästa år! EN SNÖSKOTER!! =D Hon ÄLSKAR att åka skoter! Ylade som en tok när Mats åkte iväg på en tur sista dan vi var där. Så jag sa nu är det bara att du tar med henne på en sväng så hon blir tyst nångång!!! Hon sitter fram på dynan, alldeles själv, framför Mats. OCH det ser ut som om hon TROR att det är hon som kör!! Ju fortare dessto bättre

Jag fick lov att stanna av ekipaget för att få ett någorlunda bra kort på dom. Och jag trodde hon skulle hoppa av, men icke, hon titta på mej sen tittade hon raktfram och sa: Jag kör! Tror jag iaf!

Men vi åkte på nån elak liten bacillusk när vi var i stugan. Int den ökända vinterkräksjukan, men det sitter i magen, fick springa på toa. Huvudvärk och värk, ingen feber och inge fel på matlusten! Håller på hämta oss som tur är. Bra om man hinner vara frisk nåra veckor innan influensan kommer hit!

Har ni hört på tv eller läst i aftonbladet om den där stackars hunden som fick sätta livet till pga att det int satt några stängsel runt askgropen?! HUR kan man få lämpa av avfall som fortfarande är så farligt att man kan få brännskador?? OCH dessutom säga att dom inte har gjort nått fel??? Att dom alltid haft avfallet där och att alla vet om det, HUR vet dom det????? INGA stängsel, bara en skylt med "Behöriga äga ej tillträde" bommar som är trasiga.........Jag var så arg igår när jag hörde det på tv! Hoppas verkligen att det blir en polisanmälan! Och att stängsel kommer upp!

nää bäst att pröva kanske man ska säga, ta en kaffekopp.....

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: