Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 21 augusti 2009

Årets sista sommar dag....

......eller HÖSTENS första storm! FAN...ursäkta att jag svär, men det blåser uta helsike! Jag stog länge för att få rönnbären på foto! Hade tänkt sitta ute och dricka kaffe, men jag är rädd att jag blåser bort......i vilket fall som helst så har man fulla koppen med björkfrö!
Ja, och mina tokiga pelargoner, ja dom har börjat blomma först nu! Vi hade ju minusgrader härom natten, så det är väl dax att börja då! Jag ska ju snart in med dom i stugvärmen, tror dom har kommit i oordning.........
Min fina lilja fick jag iaf på kort, "Capuchino" heter den, beställde flera olika, men änså länge är det bara den som blommat.Dom andra är i full knop......bara dom int blåser sönder nu....

Ja det får bli kaffe inne......och en bulle från Dahlbergs bageri..........hm, jag ska börja med vikten när jag kommer till stan....var detja......*vissel vissel*
Har ju blivit "inlurad" på Facebook av min släkting, lika blomtokig som jag, hon hade lagt upp en massa blider på trädgården OCH ända sättet att få se dom var ju att gå med. OCH där kan man göra "Take this quiz" en massa frågor och sen får man se vad man blev, ungefär. En var om man trodde man hade spöken hemma och givetvis hade jag det!
Kan bara säga att visst har man spöken, men jag känner mina spöken, hjärnspöken väl! Så när jag TROR att jag ska kunna ta itu med vikten när jag kommer hem, ja..........JAG vet att det kommer att bli svårt.
Varför? JO jag vet att när jag blir ensam så tröstäter jag! Så även om jag tänker att det ska bli lättare när jag är hemma själv och bara gör åt mej själv, så är det bullskit!

Men man kan ju försöka iaf. Bland annat ändra kostvanor och matvanor, göra annan typ av mat, mer rotsaker och grönsaker.
Fast senaste rönen är ju att man int ska äta sånt heller, innehåller för mycke socker....suck......det är nog MÄNGDEN det hänger på, hur mycke man stoppar in i käften. Inga bullar från Dahlbergs bageri alltså.

Så.....mindre bullar, kakor, godis och mera morötter! Lätt otroligt tråkigt, när man ser det skrivet. Men det finns många goda saker att stoppa i sej......det gäller bara att ha orken och tålamodet.
Mera kaffe!
Ha det!

1 kommentar:

Tea Lady sa...

Tjena!

Jomendu, det har blåsigt av bara h-e här också, men varm vind som sagt. Det är litet väl häftigt säger jag, som är Stockholmare. Allt är måttligare hemma på östkusten... tror jag..

Lycka till med vädret i Göteborg, det kan ju vara nyckfullt.

Jo det där med vikten - suck! Jag tycker ibland att det är lättare att äta litet och bra när man är ensam. Familjen kan ju stoppa i sig obegränsat med godsaker utan att bli tjock, dock inte jag. MEN har jag upptäckt blir jag iallfall inte smalare om jag "sköter" mig, men kanske inte tjockare... Suck, medelåldern.

Kram på dig!

Lena