Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 16 augusti 2009

ÖVERMÄTT!!

OCH munsår till på köpet! >:(

Försökte lägga in menyn från 5 Knop, men se det gick int! Och int fick jag sno nån meny där heller! Så jag tänkte jag får väl försöka komma ihåg då...hur nu det ska gå till!

Ja kan ju säga att åka buss DET är bra det! Inge krångel där int. Ja...jo....förståss bussarna från Moröbacke ner till staan DOM ja. Höll på få spader innan den kom, den var så försenad att jag håll på tro att jag skulle missa bussen till Umeå! Och det var på håret! Jag frågade om hon trodde att hon skulle hinna ner, då svarade hon sarkastiskt: JA om jag int får motorhaveri. Sen glodde hon elakt på mej, så jag valde att vara knäpptyst hela vägen ner till centrum!

Men maten ja..........till förrätt tog vi nått som vi trodde skulle vara lite...hm....

Bruchetta: grillat italienskt lantbröd, men olivolja, vitlök , tomat och basilika. Gott
men Mats trodde visst int att det skulle räcka så han hade beställt 5 knops egen speciallare OXÅ!

Piatto 5 Knop: ett urval av deras charkuterier, alltså starka korvar och skinkor! GOTT!
Men nu var jag ju mätt...........då kom varmrätten.....OJ ja.......

Grigliata di Carne: Svensk oxfilé, Salsiccia, Lammracks med Salmoriglo en vinegrett på vitlök och oregano) och potatisklyftor

Till det skulle man beställa tillbehör som det hette. OCH det fanns väl en så där 9 olika att välja mellan, så det var int SÅ svårt...hm

Insalata verde: sallad
Peperonata Mista: ugnstekta grönsaker med pecorinoost...............HUR ska jag få i mej efterrätten!!!!!!

Kan ju säga att det fanns minst 6 olika förrätter att välja mellan, 9 varmrätter, 5 tillbehör och 6 efterrätter. Och vi trodde att det italienska köket int hade så stora potioner........

Tiramisú blev efterrätten, och jag blev överraskad, har hört av många att den int är så märkvärdig och det kanske den int är. Men efter all den här goa maten så passade den alldeles utmärkt. Inte för sött och sliskig som många av dom andra efterrätterna. Alla började oja sej över sina glassar och pannacottor som var i sötaste laget.
Men som sagt jag är mätt än och längtar mest efter en fil tallrik!

Så nu är vi i stugan igen, i en vecka, sen drar vi till Göteborg på tisdagen den 25:de. Ska hälsa på släktingar och se på Finnkampen. Hm.....har börjat värma upp med Friidrotts VM...hehehehehe

Gubbarna på Mats jobb är avundsjuka för att han har en fru som är sport intresserad!! HAHAHHAHAH

Näpp nu blir det ryggläge en stund, Mats har farit och hämtat dotra i staan.

Ha det!

Inga kommentarer: