Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 13 augusti 2009

Jaha......

.....VAR det SÅ HÄR seg min dator i staan var! HUR ska jag stå ut med den i vinter??????? HJÄLP!!!

Sitter hemma i staan och väntar på bussen till Umeå.......som går kl 14.00 i morron. Och tänkte att man kan ju sitta och vänta vid datorn lika väl som att rensa ogräs i rabatterna, men........det har gått fortare att rensa ogräs än att få uppkoppling till nätet!!
"Öh...va....ska ja vara igång..öh NU?!"

Tror jag har blivit fruktansvärt bortskämd av det nya datachi.....bärbara datorn vi skaffade till stugan, man behöver ju nästan bara tänka på vilken sida man ska in, så är man där. Det rasslar liksom bara till! Där är det det trådlösabredbandet som krånglar, här vete sjutton, tror den har dammat igen!

Ja, imorrn blir det alltså middag på "5Knop" så heter restaurangen, italensk. Mats mailade menyn till mej imorse.......jag säger bara OJ! OM vi ska äta som det är tänkt med förrätt TVÅ varmrätter och dessert, så behövs det bärgningsbil därifrån! En del räter förstod jag int riktigt vad det var, så dom har vi undvikit. Får väl komma med......skit! JAG glömde kameran i stugan!!!! Ja får försöka sno en meny!

Nää nu ska jag vila ryggen, vi hörs!
trevlig helg, eller......vi hörs ju innan det förståss...

1 kommentar:

maj nilsson sa...

Vad trevligt ni kommer att få med så god mat.

Ja det här med bilar är inge kul, som tur är har jag gift mig med en mekaniker som kan det mesta, men som sagt är de nyare bilarna inge roliga.

Hittar man felet så kan man ge sig den på att man måste ha nåt specialverktyg eller att man måste plocka isär hela bilen för att komma åt.....huvva.

Nu ska vi i alla fall till Tärna och måla lite på stugan, hoppas att vädret inte blir regnigt. Då är det inge kul. Annars har vi en härligt solig morgon.

Kram
maj