Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 5 augusti 2009

Dagbok om härliga dagar och.....

@£$¤......bara så ni förstår....

Ibland blir man int riktigt klok på hur ÖDET, för det måste väl vara det?.....har bestämt hur en annars så trevligt planerad dag, kan bli så ini vassen tokig och jobbig!

Ja, sen så har jag int så mycke till övers till datachips längre.....dom sitter ju lite överallt, och när det funkar ja, då funkar det bra, men sen! Grannens pojk hade problem med ett sånt i bilen, fönsterna åkte ner och gick int att få upp.
När vi skulle köpa ny tvättmaskin tyckte dom att vi skulle satsa på en som man fyllde på allt tvättmedel och sen kunde den dosera själv. JAG är glad att vi int gjorde det, såg för min indre syn hur jag öppnade tvättstugedörrn och mötes av en vägg av skum!

Vad har allt det här att göra med i förrgår och igår...inget och allt!

3 aug

Dotra och jag bestämde att vi skulle ta en tur till Umeå på måndag, sova över och hem tisdag. Sonen tog Kiba till stan och allt var ordnat tills vi stannade för att hämta hans tjejs hund, Ollie..........DÅ bestämde bilen sej för att konstra, den huckrade och lätt som ALLA växlar var fel växel! Efter att ha kört runt på parkeringen, backat, gasat och växlat hit och dit, försvann "symtomen" och vi lämnade av sonen och alla djuren hemma hos oss i stan och drog ÄNTLIGEN till Umeå.

Vägarbeten, husvagnar, långtradare och bromsklossar, det brukar ta ca en och en halv timme ner, men det tog säkert över två! OCH varför kör vissa 50 där det är 70, 70 där det är 90 OCH 50 DÄR DET ÄR 110!!!!!!!

Vi kom fram tillslut, körde till dotras lägenhet, lastade av och drog ner på stan till lunch, fika och sho......... började bilen konstra igen!!! Vi kom oss in på en parkering, ringde Mats, han kom......inget fel på biljävel då int!!! Men han ringde hit till Ske-å och frågade, dom sa att det nog int var nå problem att köra och vi skulle få lämna in bilen på tisdagafton. För säkerhetsskull lämnade vi biljä....hos dotra och han skjutsade ner oss till centrum.
OCH då äntligen kunde vi hänge oss åt mat och shopping! Vi åt lunch på Sandy´s, Wraps, GOTT....när vi skulle gå då började det ju givetvis hällregna, folk sprang som yra höns för att ta skydd. På Nolia hade det visst varit kaos! Men vi hann in på KappAhl. Vi hittade båda två kläder, ja int allt på KappAhl OCH jag fick gå på Kahls och köpa te!!! Massor av Grön GHAI mumma.......Vi fikade på Schmeck (stavas det så?) och bestämde vad vi skulle äta till middag.

Mats hämtade oss och skjutsade oss hem till dotra, vi handlade halvfabrikat och gjorde en delikat middag av grytbitar och en burk Sweet and Sour plus pasta, kaffe och mums till efterrätt.

När Mats hade kommit till middan körde han MC, så dotra skjutsade mej, med våran bil.....nog funkade den nu nog......till Mats, bestämde att vi skulle fara kring 9 på morron, för vi skulle hämta Kiba i Boviken hos sonens svärföräldrar. Kan ju säga att jag var som klubbad på kvällen, benen värkte, fötterna värkte och man kunde ju int låta bli att fundera på biljä.........

4 aug

Klockan 9 dök dotra upp, med våran bil, som fortfarande funkade, vi lastade och drog iväg ut ur kvarteret Tomtebo.........OCH nu är jag alldeles säker på att det bor småknytt där!!!! Vi hann int lämna Tomtebo, förrän bilen började krångla!! Körde in på närmaste parkering, ringde gubben...och nu fick han känna på hur bilen betedde sej. Det blev till att ringa bärgning, om en timma skulle dom komma! Tillbax till Mats lägenhet och vänta. Efter en timma kom bärgningen då var kl: 10.30 och vi skulle egentligen ha varit i stugan! Mats ringde nån verkstad, dom lovade att om dom int kunde fixa bilen på 3 timmar skulle vi få en hyrbil. Mats skjutsade oss till dotras lägenhet, där vi, jag och hon hann äta lunch, se Stargate, gå på långpromenad, käka glass och titta jäkligt många gånger på klockan innan Mats ringde och sa att NU har vi en hyrbil.........DÅ var klockan nästan fyra på afton. Hyrbil....det var en BUSS för 9 personer...HAHAHAHHAHAHAHAHA

Vi åkte hem allihop, stannade och ät middag i Bygdeå, ringde sonen och sa vi kommer till Boviken. Där blev det ju förståss kaffe och en massa prat. Kl. var 8 på kvällen innan vi kom oss därifrån. Förbi hemma och lämnade av dotra för hon ska jobba och sen till stugan. Kan ju säga att både jag och hunden var lika sluta, undra vad dom har gjort med henne för hon gick och la sej direkt vi kom hem!?

Ja datachip.......jag tror att det i dagens bilar är för mycket elektronik som kan slåss ut och då funkar inte bilen, nu var det visst int det som var orsaken, men nästa gång kanske.

Och vi hade ju faktiskt väldigt trevligt, en dag blev två dagar att umgås med familjen på deras "hemmamark"

5 aug

Idag onsdag ska jag bara vila, dricka kaffe.......mina stackars fötter......ska sitta i solen och njuta

Ha det.....och se upp för oätbara chips!

4 kommentarer:

Emma sa...

Såhär i efterhand låter allt ju riktigt roligt! Vi kanske ska göra om allt igen... eller int! xD

Kunde knappt vakna imorse, så trött var jag! Snart ska jag till jobbet, e väl inte så peppad men det e ju inte ett dygnspass iaf.

Kram!

Carpe Diem. sa...

Jag däremot kunde int somna om efter det att Mats för vid 6-tiden....så jag är oxå trött!
Hoppas det går bra på jobbet idag!
kram

japp sa...

Heeij.. joodu, efter de dagarna me bilskrället så förstår ja att du vill vila.. å de var du värd, efter all rännande.
Hoppas den är åter nu från rep å klar för å köra många tusen mil igen.

Vår vecka var kanon.. enda bromsklossen vi hade på måndagen var nånstans mellan ske-å och Ume.. de höll på me vägen, men de var inga större problemas, de var åtgärdat igår då vi åkte hem.
På nervägen så höll en husvagn på att ramma oss.. blinkade höger å svängde vänster.. 1 decimeter från vår högra framvagn..hmmm..IDIOTER!!! sen höll den på att ramma en till längre fram, smet in emellan 2 snäva bilar..hmmm..jaja, de gick bra iaf..men något turbulent blev de där ett tag.

Hoppas du har de bra annars.. här är det så skönt ute nu, så jag tog me mej datorn på altan.. måste ju ta igen lite vad jag missat. kram på dej. Helén.

japp sa...

Jag igen..hihi.
Jag glömde ju ditt sista inlägg..
trist att de bara mulnat då ni åkt över Höga Kusten bron.. de är ju verkligen fint där över må jag säga..tror den är hela 1800m över havet.. om jag inte hört helt fel.

Guuu, så gott me hallon.. duu, blir de nån över kan du allt skicka upp..jag tar gladerligen emot..hihihi.Längesen man åt riktiga vildhallon..gu, så gott.

Nepp, nu ska ajg inte uppehålla dej hela tiden..ha de bra..kram Helén.