Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 11 augusti 2009

Man kan ju lika gärna...

....fortsätta och skriva!

Här regnar det och jag hör åskan på avstånd, ibland har jag ingen uppkoppling....ett under att jag fick iväg recepten!!!

Varmt och fuktigt som sjutton!
Har faktiskt hunnit med att plocka in lite hallon på morgonen. Hade proffshjälp....Kiba, det finns garanterat inga hallon kvar på marken! =D

Angående bileländet........den ÄR visst klar nu, men jag kommer ALLTID att vara misstänktsam hädanefter.....låter det konstigt eller den gör nått konsktigt, hoppar jag ur bilen!!
Vad som var felet?! Allteftersom dom testade....så steg prislappen.......
Började med att byta tändspolar ett par gånger men dom höll int, så nu hade dom bytt nått "större" fråga mej int vad det var för jag minns int.

Men det är ju åt pipsvängen! Nu mer kan int mekanikerna ta reda på vars felet är, utan med dator hjälp! Och hittar int datorn felet så står dom där och vet ingenting! Dagens motorer är för invecklade, för mycke teknologi och DATACHIP!!!

För ett antal år sen åkte vi på en punktering och det var ju inge problem tycket Mats.....det var bara det att alla FYRA däcken behövdes bytas för EN punka! Annars skulle det bli nån obalans i bilen SOM DATAPAKETET i bilen int skulle klara av!
Nää tacka vet jag gammbilar, T-ford och handvev!!!
Fast det var väl lite sämre med vintervärme i dom bilarna. Så det är väl bara att hålla tummarna att det int strular nå mer nu.

AH...nu skiner solen, då ska jag passa på att ta Kiba på en snabbpromenad, för det lär nog skvätta mer från ovan snart igen!
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för upplysningen haha,då vet vi vad som väntar om bilen börjar krångla.Ha det så bra.
Kram Anne

japp sa...

Heeiju.. jaadu dessa bilar å dessa jädrans datorer.. alltid nåt krångel.

Ahaaadu, jaa, då får du allt handla utav bara attan hos mej om jag startar nåt.. nog skulle de allt behövas här hos oss..joo.. det är ju sjukt vad de finns kläder för småfisar å inte för vanligt formade människor, som vi då..hehehe.

Men man får väl göra nån storrajd på Birsta City de gånger man är ner.. åsså lassa på sig ordentligt me kläder.. iaf för Krille.. jag har ingen speciell affär jag går på.. jag får tråckla mej in i plagg lite för jämnan.. alltid samma ledsamheter varje shoppingtur.. usch, less blir man.

Nu ska jag ta en sväng me Lily.. en långprommis.. ha de så bra.. kram på dej vännen. Helén.