Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 10 maj 2010

Flyttfirma och trädgårds arbete...

NU är all snö borta OCH nu börjar arbetet, med att få trädgårn att se bättre ut än grannens! Visst är det, som det går ut på?! Eller?! Alla springer iaf som tok här! Är det int krattning, så är det penséplantering och möbelplacering! VI tar det lugnt...har ännu int fått fram möblerna på altan, preseningen är borta, men allt utom en stol och ett bort, står i en enda hög!
Tycker int det löns plocka fram allt än, vi ska ju skura altan....snart, int till helgen för då far vi till stugan.
Det finns viktigare saker att ta hand om först, som stopp i avloppet! Nästan iaf, så där irriterande långsamt avrinnande vatten! Men jag måst vänta tills gubben kommer hem, klarar int av att skruva lös rören, så var det med det.
ÅH nu har dom första tulpanerna börjat slå ut! Det är så att man märker från timme till timme hur det växer!
Blåsippan har slagit ut!
Sen var det helgens bravader. Måste säga att det gick fort och bra, utan alltför många skador. Mats skar sej på fingret, det var allt tror jag....
Som tur var fick vi hjälp.....hahaha...från hela Sverige, nästan....plus en del studenter i området som ryckte in som bärhjälp!
Robert, sonen hade med sej en danskompis från Bollnäs, Jenny. Hon var till mycke bra hjälp! TACK!
Sen så var ju Emmas rumskompis, föräldrar och syster där och hjälpte till oxå.

Tyckte inte jag gjorde SÅ mycket, men fasen vad jag var slut igår! Hade tänkt skriva inlägget, men att sitta vid datorn var stört omöjligt!
DET kändes som jag varit med om nått triathlon!
Nedpackning, uppackning och iordningställande....vet int om jag vann...Men Emmas kompis syster och jag packade ner ALLT i porslinsväg, köksredskap osv i lådor, sen hämtades det och....ja det kördes i skytteltrafik mellan Mariehem och Carlshem! Sen packa upp och diska allt....DÅ kom vi på att vi var nog alla ganska hungriga...Klockan var redan halv två! Så nästa order blev, några går och handlar mat, andra packar med bord och stolar till nästa sväng! Ja jag vet int hur många rundor det blev innan allt var klart, men det blev en fikapaus vid 5 snåret...alldeles fel tid! Robert och Jenny skulle iväg på dans vid åtta och vi hade ju int lyckas klämma in middan än???? Så vid sju åkte vi till Mats lägenhet, fixade pizza och sallad....sen tog orken slut iaf för oss gamlingar! Dansarna åkte iväg på sitt och vi gjorde ett tappert försök att få upp hyllor, lampor...i lägenheten. Som tur är så bor ju Mats int så långt från dotra, så det blir nog en massa skruv och borr i veckan!
Vi var hemma vid halv tio på kvällen...såg lite förstrött på matchen mellan Finland och Danmark....1-4!!! JAG visste int att danskarna kunde spela hockey!!!
Sen blev det säng säng säng, sova säng säng säng.....

Går dagen ängnades åt vila, Ipren, kaffe och somnade ute i solen! Jag hade så ont och har det än! MEN det var iaf roligt att få hjälpa till och dom har fått en väldigt fin lägenhet, ljus och luftig. Bara dom nu får ordning på tv-kopplingen, uttaget i vägen stämde int med tv:n, och datorerna....dom som bodde där före hade nog int dragit in internet, tror vi....

Nä nu ska jag fixa lunch, sätta mej ute på den enda stolen vid det enda bordet och äta!
Ha det skönt i vår värmen, så länge den nu varar!

Kram på er!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. tur ni har ungdomar som hjälper er.. vem vet, du hade kanske inte varit färdig än annars..=)

Har ni soola framme idag?
Här är den såå fin å de vankas ju finfin väder inför helgen sägs de.
ÄNTLIGEN va.. som vi väntat.

Nepp, nu ska jag göra nytta, golven ska skuras.. kan du inte skicka upp de där duktiga ungdomarna, så kan de få göra det åt mej, så kan jag få vila i hammocken lite..hehehe. kram på dej. Helén.