Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 2 maj 2010

Våren på väg!

Bildligt talat, det har väl int riktigt svämmat över vägen i år, int riktigt lika mycket översvämning som tidigare år. Men det är lika häftigt!
Med alla sjöfåglar som hittar dit, ja, för att int tala om alla "Mozart-arter"
Dom här Kanadagässen har parkerat i våran pöl! Igår kväll låg ett svanpar där och vilade. Ja...bonden är nog int så glad över pölen, men vi!! =D Det är konstigt egentligen, att det bara så där blir en vattensamling! När jag var liten var det ett långt krondike där, sen kom bonden på att det var enklara att lägga igen hälften, dra utlopp/inlopp under lägdan. Skulle gå bättre att köra med alla dom ENORMT stora maskiner han använder! Det gick bra några år, sen sa Moder Natur ifrån, och sen cirka 10 år sen har vi en liten sjö där, som varierar i storlek år från år. Bonden har försökt dika ut och fixa, men varje vår ÄR det en sjö där, och DET var det ALDRIG när jag ar liten! Men som sagt vi njuter!

Har haft besök av en fågel som jag nog aldrig har sett, en Rödvingetrast, hade hoppats att den skulle fastna på bild men den var för snabb. Tror även vi har haft en Kungsfågel på besök i fågelbordet.
Där det för övrigt är fullt slagsmål om maten!

Idag har det tack o lov ljusnat lite på himlen! Solen har visat att hon fortfarande finns där uppe och temperaturen har stigit från -0 till +6! Och det känns varmt! Man är int lite tokig!

Blir int mycket gjort här idag, gubben har åkt på en förkylning, så han bara nyser, hostar och snyter! Så då vet jag vad jag har nästa vecka!
Vi sitter väl egentligen bara och väntar på att vi ska få fara hem! Men dit kommer vi ju oss int förrn vi blir hämtade...undra hur trötta dansmaffian är idag!?

Nu ska jag försöka lägga in soldynan igen...höll int på få in nåra foton idag, ALLT strejkade!

Börjar längta efter kaffe.....
Ha en bra dag alla "spindlar ute på nätet"
Kram

Inga kommentarer: