Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 26 maj 2010

Regn regn

Tråkigt, men det behövs!
Det är bara det att vi ska ha kvarters städning i kväll kl 18.00...det blir så tungt att kratta! Alla allmäna ytor sak krattas eller sopas. Men det brukar bli fint efteråt och kännas som sommar på riktigt.

Har hunnit vara ner en sväng på schtaan på morgon. Robert behövde ett nytt batteri till klockan, och jag glömde totalt bort att han jobbar ju, han hinner int ner och fixa det! Han åker nämligen till Finland med jobbet i morrn. Så det var bara att hasta ner en sväng. Passade på att försöka...jo just det försöka, köpa frön! Allt har ju nästan tagit slut!!!! Hittade inga morötter, jo det fanns, men jag är så kräsen, vill ha på såband. Enkelt och smidigt, int alla morötter på samma decimeter!!
Så jag får kolla på granngården eller COOP-Bygg. Skulle vilja få ner dom i helgen, fröna alltså...

Har sprutlackat min keramikskapelse...OCH givetvis lyckades jag klanta mej!! Tyckte jag var smart som ställde burken på en plastkasse, men jag såg int att den färgade av sej!!!!! Det blev int mycke, men JAG ser det! Ja, jag lärde mej väl förhoppningsvis nått.
Måste komma ihåg att lämna igen lacket till grannen. Ja...jag blev ju dessutom tät, lacken luktar så ini vassen. Och fast jag höll till ute, så luktade det inne!!

Imorrn drar fibrohantverk ut på äventyr! =D Vi ska besöka en glaskonstnär i Bjässviken, bara nån mil utanför Schtaan. Det blir spännande! För väl se om det "vill följ ve nanting hem!" ;-D

Näpp nu ska jag ha en värmande kopp kaffe!
Ha det!

Inga kommentarer: