Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 31 maj 2010

Måndag...

...och jag är toklämmen! =D
Japp...har alldeles för korta muskler på baksidan av låren! Ogräsplockar-muskeln, jo det blev en del plockat i helgen. Vi har varit i stugan och sjåat...rensat, krattat, blåst löv från grusgång, hälsat på folk och klippt gräs.
OCH hunnit ta köksskåpen, det regnade ju hela förmiddan på lördag! Och nått måst man ju göra! Eller?

När vi for och hälsade på ett par vänner...eller rättare sagt, NÄR vi for därifrån, stötte vi på tre älgar, OCH givetvis var kameran i stugan! Hade ju int tänkt fota dom vi hälsade på! Och jag trodde vi skulle hem direkt efter, för det var nån som "ville" klippa gräset! Men det var tydligen int så båttom. Iaf...så var dom tre, en halvt i diket, en i diket och den tredje på ängen...Och när vi kom fram och stannade, och Mats vevade ner rutan för att ta med mobil kameran....Ja, jag SÅG vad dom tänkte! " Är det såna där stadsbor nu igen, stå still så tror dom att vi redan är döda!"
Dom stod så still att jag började tro att nån snickrat ihop dom och satt ut dom på ängen! Det tog en lååååååång stund innan dom började röra på sej! Och dom var nog lika arga över att int ha kameran med sej för att fota stadsbor, som vi var för att fota älgar på ängen!!
Iaf...så här ser assietterna och ljuslyktan ut. Och jag tänkte int på att det är jäkligt svårt att få 4 genomskinliga tallrikar att synas på bild! Det är iaf 4 bakelser, en på varje! Och dom har hamnat i stugan, lyktan ja, den vet jag int riktigt vars jag ska ha, så den får vara här hemma tillsvidare.
Ja det har visst varit tävling i musik i helgen...Vem vann?!
Precis, jag har ingen aning, vi gick i säng, "trötta efter allt jobb på gården".
OCH vi överlevde!!
Jag håller på vara så less på Melodifestivalen! Det är alldeles för många länder med. Plus att alla verkar vara så dåliga förlorare när det gäller det här! Iaf journalisterna, om man läser tidningarna, skandal igen. Ingen verkar ens ha tänkt tanken att vi skulle åka ur, vi som ALLTID har varit med! Tycker int det är så konstigt, nångång ska vara första.
Men...att det börjar likna fotbolls-VM allt mer, med kval för att vara med i finalen, håller på göra att man tappar intresset. Plus att låtarna spelas ju hela tiden, OCH att en del länder har betalat pengar för att alltid få vara med, fast låtarna låter hemskt!
Nää..dela upp länderna i grupper, som i fotboll, och dom tio bästa får slåss om vinsten....nää herre gud då tar det ju aldrig slut!!!!
Föresten det är ju nästan upplagt som fotboll, med kvalomgångar hemma, sen semifinaler.....
Jag gillar sport bättre! Snart är det fotbolls-VM tack o lov! Även fast vi int är med!

Nää...nu måst jag fixa mat...å kaffe!

Ha en fin solig dag, vars ni nu än befinner er!

1 kommentar:

japp sa...

Tjeena tjejen.. så ni är i stugan nu.. härligt. Tänk på å vila lite me, inte bara röja å fejja.

Jajjemen.. Mario blir Piitboo..blir såå skoj. Visst är han en schnögging den grabben, blir kul å se honom i ringen sen, då de är mogna för utställning..spännande.

hahaha..stadsbor..jaadu, kan tänka mej älgarnas syn då ni satt där å stirrade på dom, tokiga stadsbor.
Nästa gång kanske de kommer fram å frågar om ni har problem med å hitta rätt väg...hehehe..man vet ju aldrig!

På tal om melodifestivalen.. jag har nästan nonchat det helt detta år, känns inte som så viktigt.
Nog trodde jag mer på Annas låt, menmen.. jag tycker att vi kan hålla oss till antingen en helt svensk festival, eller bara för de nordiska länderna, de hade varit bäst..för de är ju som oss mer nära, eller hur.

ha en fin Onsdag nu, jag ska pyssla om Freya å de 3 stora tjejerna me.. Sara är ju å jobbar.
Kram på dej..hoppas vi ses sen då kanske när vi är hos Marianne om inte annat..vi kommer ju att vara på Ske-å camping över midsommar me. kram Helén