Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 24 maj 2010

Här hare vare...

...full rulle hela helgen! Så till den milda grad att jag int ens har varit vid datorn! DE NI!

Lördagen gick åt till matinköp, ja man måst ju ha mat för kommande vecka oxå! Sen var det en massa hockey...attans att dom missade att komma till final! Och att dessutom förlora på straffar! Tre Kronor alltså...Sen hann vi faktiskt med att kratta klart på tomten och frisera buskar!

På lördag afton var vi till svärfars och firade deras 60-åriga bröllopsdag, Diamantbröllop är det väl det kallas. Alla deras syskon var där, gamla och nya grannar, vi barn och barnbarn, ett 30-tal pratglada hungriga gratulanter! Trevligt värre! Och svärmor hade ordnat det så bra....ja, vi fick ju liksom int lägga oss i för mycket! Hon skulle ha det som hon bestämt och där med basta!! Hoppas hon nu int har kört slut på sej alldeles! Hon är ju iaf 80 år! Men....sitter aldrig still och int gjorde hon det i lördag heller, fast det var deras dag! Vi har länge funderat om vi ska utrusta vissa stolar med kardborreband! =D


Söndagen gick...inte i vilans tecken den heller! Börjar man "gräva" i nått, ja då är det ju liksom bara att göra klart. Så både balkong, altan och bro blev uppskurade. Altanen inoljad, teakmöbeln lika så...men sjutton vad den luktar! Gott, men mina luftrör gillar int golukten!

Emma och jag hann med en biltur till stugan. Svängde förbi Jysk för att hämta stolar som vi beställt. MEN där var det folk till tusen, dom hade ju utförsäljning ute...köp 5 saker för en hundring, folk blir ju som galna av sånt! Även vi!! Efter många turer lyckades kassörskan hitta våra stolar...kön av trampande irriterande fötter hade hunnit växa sej låååång. Givetvis fanns ju varken Mats eller mitt namn som beställare, UTAN hans arbetstelefon!!!! Som jag ju GIVETVIS kan utantill...BAHAAA!

Så småningom kom vi oss till stugan, lämnade stolarna och packade bilen med det vi glömt ta med oss hem förra gången vi var där.

Ja, jag är slut än....men jag har iaf plockat bort vinterkläder och tvättat idag...då sjönk temperaturen till +8 och började regna! Kanske ska plocka fram täckisar och vinterjacka, få se om solen kommer fram igen?!

ja hockey ja....VI blev ju iaf bronsmedaljörer!! Jo...jag fick med mej två trasmattor från Jysk, Emma köpte 1 pkt ljusstakar, ljuslyktor och torkdukar!

Natti natti och sov så gott
Dröm sött!


Inga kommentarer: