Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 21 maj 2010

Tack och lov, det är bara...

...+18,8 i skuggan idag!

Man vågar nästan int klaga...men det har nästan varit olidligt varmt!
Kroppen har ju int hunnit ställa om till sommarvärme än! Jag är....eller kroppen är fortfarande i stadiet "måste ha långkalsonger på morronpromenaden"

Varje kväll har det varit mellan +23-+25 i sovrummet, gissa om jag har kunnat sova?! NÄÄ!
Har sovit med vädringsfönstret och balkongdörr öppen hela veckan! Kl 7.00 är det bara att stiga upp, dyblöt i svett! För när solen "stiger upp" lyser den rakt in i sovrummet, tills kring 11-snårtet!

I onsdags var vi iaf och målade keramik...SKITKUL!!! Alstret visas ovanför. Är jätten nöjd, locket är i två delar så jag köpte ett Jullock som jag ska måla sen.
Men uj vad det var varmt den dan! När vi skulle hem, kom en av oss på att, näää...vi kan int bara fara hem nu! Vi far nånstans och fika, där man kan sitta ute och njuta!
Så det bar av till Bodan och "Lilla Hjärtat" Hembakt och solsken! Kunde dagen avslutas bättre?! =D

Torsdag var det hantverk...hahaha gissa vad vi gjorde då??? Ja gick ut och FIKADE förståss! Vi räknade bara ihop kassekassan, tog det vi behövde till fika och avslutade dagen på "Kanel" Dom hade kaffe och allt från disken för 40:-!
Så vi satt ute och njöt!

Köpte en massa penséer med mej hem...oj innan jag fått dom i krukorna! TRODDE jag skulle flyta bort!
Det var ju +25 i skuggan! Fick gå in och tvätta mej i ansiktet nåra gånger för svetten rann i ögonen!
Sen trodde jag faktiskt att det skulle bli både regn och åska! Men...det regnade ungefär 100 droppar, men sen....Det räckte iaf till att ge en bättre luft ute!
Så jag är glad att det int är riktigt lika varmt idag.

Tråkigt är att vi ska få nya grannar. Vi har bott grannar sen vi flyttade hit. Först flyttade föräldrarna därifrån, men sonen köpte, så det kändes int som dom flyttat. Men nu ska även han flytta till en lägenhet.
Och det är ju så där: Man vet vad man har (grannar) men man vet aldrig vad man får! Så lite spännande är det.

Näpp nu ska jag ta mej en kopp kaffe och sätta mej under markisen ett tag.
Ha en Glad Pingst!
kram

Inga kommentarer: