Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 5 oktober 2010

Blåsdag idag

Jo det blåser som sjutton! Tur att det int blåser svinkallt iaf.
Har haft promenaddag idag. Gick direkt till matstället, nästan...
Vi åt på pizzerian idag, det är ju första tisdagen i den här månaden...OKTOBER!! DET är int klokt!! Det är ju jul snart.....klappar klappar...Men först fyller Emma år!
Har haft lite strul med datorn, nej med google chrome...så nu är jag inne på Explorer, OCH nja jag gillar väl int den så mycke....
Nu blir det låååångpaus....TV och Superstars!
Vi hörs om en stund!
----*----
Japp då var man tebax. Det blev lite NCSI oxå. Och sporten....AIK förlorade mot HV synd.
Men som sagt lite strul har det varit i veckan på datorfronten. Musen har lagt av helt plötsligt och det har int berott på batterierna. Så jag har mest suttit och sagt STARKA ord !
Annars så har jag rensat en hink med Aronia...igen! =D
Vi var till stugan i helgen, såg över huset och jag passade på att gräva ner lökar, även såna som tydligen int ska klara vintern här. Kommer dom så kommer dom.
På hemvägen hade jag ju tänkt stanna av hos grannen och tala om att jag redan plockat bär, men det glömde jag ju.
När vi stog och lagade midda, då ringde stuggrannen. Hon talade om att hon plockat en hink åt mej, för hon trodde att jag hade glömt! Och det var nog ner att hon trodde mej när jag sa att jag redan plockat! "Vars då?? Det syns ju int!"
Så hon kom förbi på söndagkväll med bären, och jag kunde ju int tacka nej. Måste fixa nått åt henne!
Nu ska syrran få några påsar i utbyte mot lingon. Annars har jag ju aronia till nångång!
----*----
Sen så har vi ju som sagt beställt nytt porslin till bad o toa. Och det håller på vara dax att dom kommer, det är kris snart! Ena toan har slutat fungera, givetvis den här uppe.
Så Mats ringde idag och frågade vars dom höll hus....JO dom skulle försöka komma före jul!!!
Men herre gud!
Dom hade så mycket att göra, men vi har ju en trasig toa!!!
Ja vi får väl bygga ett utedass.....
nää nu är det dax att gå i säng...hehehehe sitter och lyssnar på Rix FM och Gert Fylking. Alltså det ringer in en massa...får man säga tok? Men det är liksom ett annat klientel än på dan om ni förstår.
Nää NATTI NATTI
ja jo...jag ska försöka ta lite egna bilder, men kameran vill liksom aldrig följa med...


Inga kommentarer: