Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 13 oktober 2010

Onsdagskul

Japp!

Just nu är jag så mätt, att jag funderar hur i fridans namn jag ska kunna fixa middag och dessutom äta!!!
Man blir mätt på Äppelkaka och blåbärslikör! =D
Ja...det var visst kaffe och kaka oxå. =D
Idag var första dagen i vårt blivande "miljonärs" liv! HAHAHHAHAHAHA! Grannen Carina och jag bestämde i sommars att vi skulle träffas en gång i månaden och skarapa triss-lotter....skarapa???? Finns det nån sån??? Måste vara Blåbärslikören! SKRAPA heter det! Så idag var första gången, vi inte fick nån vinst, men vi hade roligt ändå! Vi borde väl få så vi kan gå ut och äta tycker jag!

Tack för sällskapet Carina och det goda fikat ;-D

Annars så har dagen varit tämligen lugn, ingen snöstorm i sikte än.....

Har gjort sylt idag på Aronia blandat med kanelstång och konjak...GOTT! "Ska det vara ten tesked sylt till kaffet?" Nää, men det ska visst vara gott att "he" i rulltårta har jag hört från säker källa. Så det ska provas.

Sen så har Robert hjälpt mej med krattningen. Bra, för min nacke är inte bra. Hjälps man åt går det fortare. Det som är kvar i Pilen får ligga kvar när det kommer ner.

Ja...man kanske ska lägga sej och vila magen, så man klarar av middan!

Byebye!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehhee...vad säger du nu?
Visst är jag duktig som kan mommentera,så slipper jag vara en U-båt?!
Mattias tyckte vi hade fått underliga ovanor med likördrickandet mitt på dagen...Ska bli spännande nästa gång! Jaha nu har min stora lilla flyttat,konstigt! Hoppas det blir bra.Men hon kommer ju att sova här ibland nu ändå,då hon jobbar på Moröbacke.Letat lite om bloggstart,vi får se...År fortfarande fast i mitt missbruk på Frontierville...Suck....Så får vi kanske snö i morrn..Blää.Nä ska leta mig mot sängen...Min 9 dagars ledighet går mot sitt slut...Snyft! Kram o sov gott Bästa Du!

Anonym sa...

Förlåt Kerstin...måste vara blåbärsglöggen som sitter i än...KOMMERTERA ska det vara...Punkt slut!

Carpe Diem. sa...

HAHAHAHA! Du klarade ju av det här, jag sa ju det! Och du "mommenterade så bra" Vi skyller på likören!
Kram

japp sa...

Heeij.. äsch då, ingen vinst.. hoppas de blir nästa gång då.

Joo, skitkul var de me föreläsning, de var vi absolut inte beredda på. HOppas de blir till nästa halvårsuppföljning me.. nåt kul iaf, för det är annars sååå tunga dagar å sitta å lyssna och surra i grupp.

Härligt att ni fått bort lite pil-löv.. kommer ihåg då vi hade våran som var över 30 år gammal.. huuuga, den var bautastor men såå otroligt fin, men den växte in hos grannen, de kunde inte ens hänga tvätt här utanför..trist nog. Annars hade den nog fått stå kvar längre.

Duktig du är som rensar ut gardiner åsånt.. här behövs de aldrig rensas bland gardiner, för de finns typ bara 2 byten, å alla är dom FUUULA.. nee, jag e faktiskt ganska så nöjd me mina julgardiner, men de kan jag ju inte ha året om..=)) Vilken syn va..=))

Nepp, kanske man ska göra nåt vettigt, tror jag =) Ha de bra..kraaam Helén.