Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 26 oktober 2010

En helt vanlig månd....

....nä det är ju Tisdag idag! Jag är "dagavill naanting!
Mats har ju varit låångledig. Så jag har måndag idag.
Så här blev det i köket...sen får vi se om det kommer att se ut så där i slutändan.

Är glad att det är tisdag, igår var en jobbig dag!
Jag fick ju order om att jag skulle stiga upp kl 6.00, för att det skulle komma nån kl 6.30 OCH vi båda, Mats och jag skulle måsta vara med!???

Har grubblat hela helgen på vad för tokigheter som skulle hända SÅ tidigt på morgonen.
Hade tre förslag:
1: nån från Mats jobb skulle komma och "avtacka" OSS (minst troligt) Men om...då jäklar skjuter jag fanskapen! hm....har inget gevär, så det får bli stekpannan!!
2: Älgkött, men fan kl 6.30!! Jag spyr!!
3: Nått med huset!
Japp nått med huset var det! Men DET fanskapet kom int alls kl 6.30!! Först halv åtta dök han upp!
JAG var ingen trevlig person i går morse, sovit ca 4 timmar, upp kl 6, DÅ kan jag inte äta!
Fick hyper fibrovärk!!! Överallt! Spysjuk...ja som när man väntar barn ungefär....teét vandrade upp och ner... OCH jag skulle bestämma OM vi skulle ha ek i trappen!!! JO det var "Trappmannen" som ska göra om våran trapp som var på besök.
Det blir säkert bra...MEN KUNDE HAN INT KOMMA SENARE!!! Han kom ju iaf int när han sa att han skulle komma! Jag kunde ha fått sova en timme till och varit på bättre humör, vetat om jag ville ha ek, bok eller vit trapp!
ALLA som har fibro vet hur jag kände!!

Nu blir det ek, igenbyggd trapp inga öppna dammallstrande saker som gör att allt hamnar under trappen! Och innan jul...trodde han, men jäklar om han kommer före 8!!!!

Idag har det halkats runt ridhuset (för en del, jag gick till kyrkan) Men det tog mej 10 minuter att ta mej ut ur kvarteret! Men dom hade haft det ganska jobbigt dom andra. Vi vart ovanligt många idag 14 stycken! Men det var så mycke folk på Cafeét idag, så det blev väldigt surrigt, inte bara vi som surrade! ;-D
Det var uppträdande där, Samuelsson eller vad han heter skulle spela och sjunga. Så jag pep iväg efter fikat, hem och såg Stargate!

Nu blir det vila!
Byebye!

2 kommentarer:

Emma sa...

Så JÄDRANS snyggt det blev!!!!!!!!!! Hittade kanel på påse förresten :P Har bakat nonstop-cookies och imorrn blir det bullar :D
Kan man köpa en färdig tårta på konditori... eller e det slött? Hmm... hehe!
Puss

Carpe Diem. sa...

=D JAG har flyttat in i köket! Är supernöjd!

Köp en färdig tårta!
Puss gumman!