Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 10 oktober 2010

Det är blåsdag idag....

...igen!
Idag är det inte varmt!
Fasiken vad det blåser!
Jag är glad att jag tog ett kort på träden, på baksidan i veckan. Dagen efter var löven borta!
HÖST!
Men allt vissnar inte ner, en del saker börjar blomma nu, som Tidlösan, det är kul att det finns nått som vill leva nu.

Idag har vi dragit en repa till stugan, med mellanlandning hos syrran. Lämnade av 3 kilo Aronia...och det märks inte i frysen att dom är borta!
Kaffe blev det, så nu är jag proppmätt.
Och Mats höll på "ta i hjäl" min syster! Vi sa att vi hade inte tid att stanna så länge, för vi skulle till stugan med en massa "skräp". "För nu flyttar ju jag hem snart...." Då började syrran skratta, så det kom kaffe genom näsan! Och strågnade givetvis!
Ja....visst måste vi få undan skräpet så han ryms han som snart flyttar hem, efter 5 år ! Herre gud 5 ÅR!! Nu är det bara fjorton dagar tills han flyttar hem! Sista veckan har han tagit ledigt för städ och flytt.
Sen får vi se vars han hamnar, i förrådet kanske, det finns ju inget skräp där nu! ;-D
Nää jag menar jobb. Det kan bli allt från Borlänge till Haparanda! Men, hoppas att det blir fler dagar här hemma iaf.

Och sen.... ska man ju ställa om sej, till att ha en till här hemma. Man har ju liksom fått egna vanor...hehheee
Ser på vissa tv-program, tur vi har tv uppe oxå!

Det blir iaf skönt att han flyttar hem!

Annars så ja...det har varit några nervösa dygn i veckan. Min bror har opererat hjärtat, och det är ju nått som görs ofta. Men nu var det min bror. Så jag har haft mardrömmar varje natt! Inte om just det, men om alla i familjen. Operationen gick bra och han har blivit flyttat på salen och jag ska väl sluta drömma mardrömmar nu.

Sen så...toastolarna. Dom kommer visst i slutet av nästa vecka, jag tror det när jag ser det!! Iaf bättre än till jul! Vi har haft det som utedass nästan, när det int går att spola så!

Nää nu måst jag lägga mej! Har ont i ryggen och nacken, så jag får hiskerlig huvudvärk, så det är bara ryggläge som hjälper.

Vi hörs!

Inga kommentarer: