Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 16 oktober 2010

En liten försmak...

...av vad som komma skall.
Nu är det ingen återvändo, det blir vinter...snart. Men inte än, för till veckan ska det ju regna!
Lika bra det så kanske den här livsfarliga isen tinar bort! Har redan halkat om kring och sträckt mej i ryggen! Fast...jag kan inte låta bli att njuta av vädret!
Tog nåra kort för att ha som bevis. För enligt en del grannar...SÅ har det ALDRIG kommit snö SÅ här tidigt!
hm....har för mej att det är mer normalt att det snöar, tinar, snöar, tinar och sen snöar och ligger kvar!
Och ljust blev det oxå! Solbriller på när man är ute!
Hade fin besök i "matbordet" bland alla talgoxar, finkar både "närsynta", gröna och bergfinkar. Där satt en ensam Domherre, frun sitter nog kvar i granen och väntar.
Lite jul likt! =D

Ja...vi fick finfrämmen här hemma oxå! Emma följde med Mats hem i torsdags! Det är trevligt. Hon har inte varit hem sen hon började om i höstas.
Fast...hem för henne är ju Umeå och höst är det väl ännu...

Har fått hjälp med bullbak idag, det var skönt! För hur det än är, så stressar jag för att få det klart fort. Just för att jag får så himla ont i ryggen av att stå still på en o samma plats...vid spisen..=D
Int riktigt men, nästan, det ska ju kavlas och rullas och göras småbullar för det är godast, sen ska det gräddas, OCH sista plåten blir alltid bränd!
Men nu är det gjort och jag känner mej rik som en miljonär!
Tack Emma för hjälpen, det var guld värt!

OM man nu bara hade den där miljonen...
I fredags när vi var och handlade köpte vi 2 påsar Ahlgrens bilar "Rattar" för Bröstcancer.

Kan man stämma Ahlgrens bilar tro!
Jag bet sönder en tand!
Det ska man väl ändå inte kunna göra på mjuka godisar, även om dom heter "Rattar"???
Men i påsen fanns nått som vi tror var karamelliserat "nånting", såg ut som mandelflarn och det var HÅRT! troligen bet jag på det.
Så nu blir det att ringa tandis på måndagsmorgon...igen, så man får en ny tand. Jag håller på vara gode less på att bita sönder tänder!!!!
Som tur var så gick det sönder på utsidan mot kinden och inte på insidan, för då hade tungan tagit stryk. Men jag sluddrar ändå när jag pratar.
Skit oxå!
Och regna skulle det ju oxå gör till veckan.

Nää nu ska jag tröst äta nybakad bullar!
Ha det...och se upp för halkan!

Inga kommentarer: