Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 2 februari 2009

Ny måndag.....

hmm....längtar lite till sommaren faktiskt, även om det innebär en del jobb. Som att färdigställa nya rabatten. Har bara hunnit halvvägs.
Suttit och titta på vad jag ska betälla för plantor. Men det har kommit så mycke nytt! Och jag har int plats för allt jag vill ha!!! Plus......att min rabatt ligger i skugga, så det finns int så mycke olika växter att välja bland. Men jag har kommit en bit på vägen.
roligt ROLIGT! =D
----¤----
Ja, just nu har jag ingen ork för varken blommor eller plantering. Har kommit in i ett av alla skov som man har, värkskov alltså, OCH man blir lika överrumplad varje gång! Fast man borde ju vara van, haft fibro i över tio år, men.......
Har iaf blivit på bättre humör och "lämnat garderoben", nå glada människor på bussen fanns det int. Men det är tur att man har glada och tokiga kompisar på fibro! Vi började med scrapbooking förra gången....och det var int alldeles lätt! Skulle göra ett kort som var vikt på ett speciellt sätt....ja jag vet int HUR många gånger vi mätade, DESSUTOM hade jag valt ett sånt "grellrutt" papper att jag såg int vars jag hade vikt för att klippa! Det blir enfärgat hädan efter!! Så snett och vint vart det.....så det får vara en prov.
----¤----
Ja.....vann rätt kör då?? Ja jag tror nästan det, fast jag hejade på Erik. Men Nanne var ett strå vassare...utom sista låten. Dom är duktiga!! Och ingen slår fjolårets vinnare!!!!
Har suttit och sett SM i skidor i helgen. Inga nya stjärnskott, men jag och sonen blev glatt överaskade när en före detta klasskompis till sonen dök upp i listan. Markus Ottosson vann U23, kom på 18 plats på söndag, som givetvis vanns av Södergren. Dom kör ju alla klasser i ett lopp, så det blir int lite förvirrat. Så vi hejade och skrek i soffan och glömde som bort storfräsarna. Höll en tumme för Brink faktiskt.
----¤----
Nääp, nu ska jag gå och sätta på potatis, ska äta sill och potatis. Är ensam i kväll, sonen är på studieresa till Kiruna gruvan och kommer int hem förrän i morgonafton.
AHH vad härligt kl är snart 4 och det är INT mörkt, riktigt än!!! Vi går mot vår!!
Ha det!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag skall inte prova på Scrapping - för jag är så dålig på pilergöra och har inget tålamod - du skulle sett skylten jag gjorde till butiken - men så kluddrigt och dant... tur att den skall beskådas på långt håll.

Jaghar ju missat körslaget - ser lets Dance om jag håller mig vaken... men där kollapsar de ju en efetr en - verkar vara en farlig sport!

Kram Maud

Linneagården sa...

Hej hej!
Halkade in här via gårdsromantik & såg att du var från Skellefteå. Där är vi alla sommrar & syrran bodde där förrut & jobbade på Åhlens.

Blommor.....mina är inte vackra nu.
Hoppas du får en bra vecka & lycka till med dina blomster.

/madelene