Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 23 mars 2010

Är det vår????

En vårlig födelsedagspresent fick jag när jag fyllde år, av min syster! Fick riktigt vårkänslor...ja, och det "hängde" med nåra påskkycklingar oxå!

Här nedanför har jag lagt in lite "skräp"-skapande...jo jag har slagit mej på återvinning! Två gamla påsar från Anderssons te och Presentbod. Som jag sparat för att ha till gu vet vad! Hittade dom när jag började röja inne i tvättstugan, man har ju en lust att samla på allting!
Så jag tänkte att man kan ju iaf prova göra nått med påsarna INNAN man skickar dom till återvinningen. Och jag måste säga att jag blev himla nöjd! =D Nu fattas det bara nån som fyller år!


Födelsedags kort har jag gjort en del, för att ha...ja man kan ju använda dom till annat oxå...återvinning....nä jag menar "Krya på...." och liknande...sen återvinning....
Alltså...det blir som ett gift! Jag invaderade dotras rum genast på måndags morron! Tur hon hann ut!
Och när jag börjar glömmer jag både tid och rum...höll på få värmeslag igår! Det blir jädrigt varmt när solen börjar ligga på! Så jag blev smått illamående....hahahahaha

Men idag har det varit promenad-dag! Och vilket väder! Vi hade nästan funderat på att gräva ner oss i drivan utanför kyrkan och få beställningarna dit! Man börjar längta efter mjölkchoklad och ostmackor! Apelsiner!
Och ALLA klagade på värmen! Det är int klokt! På hösten när det är kring noll eller bara nån plusgrad, då håller vi på frysa ihjäl, men nu!
Synd bara att det ska droppa så vansinnigt från taket, min sittplats i snödrivan här hemma, ja den går att sitta på om man oxå vill bli duschad! Det hör som det regnar, i stuprören, så nog har vi fått en försmak av våren!

Oj! Kom just ihåg att jag måst ringa "tanterna" i hantverksgruppen, dom hade fått för sej att det var skärtorsdag NU på torsdag....ja det hade nog jag med eftersom jag int reagerade när dom sa att vi träffs om fjorton dar!! Men så är det ju int! Nog för att det går fort men, man behöver ju int ha det att gå fortare!
Bäst jag ringer på en gång...minnet..

Ha en fortsatt solig dag!

4 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. såå fint du gjort.. bra å återvinna sådär.. perfekt.

Tur att inte bara jag skiter i de skitiga fönstren nu.. nee, usch. Roligare saker tycker jag man kan göra..eller hur.

Många kramar från ett underbart soligt Pite..kram Helén.

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Jättefina kassar och kort du har gjort,helt underbara.
Ha det så bra på Hantverket och skratta massor hihi.
Kram Anne

japp sa...

Men guu, har jag glömt å gratta dej i efterskott.. fy farao för mitt minne.. som en silverfisk.. inte mycket till minne, me andra ord..hehehe.

Vah, behöver ni bada henne så ofta.. ska man göra de? Räcker det inte med sprayschampo/spraybalsam?
Nee, guu, tror inte tjejerna skulle ha mycket fetter kvar i pälsen om jag duschade dom så ofta, nån gång/år har jag fått veta räcker..OM man nu inte ska ställa ut eller så försås.
Men visst.. det är ju så härligt me en nybadad hund, men just nu har de här 3 huuuligans börjat lösa mycket igen, det är ju sommarpälsen som ska fram förmodar jag.

Jasså du..så du ska tjuva lillFreya...får nog varna Sara..hehe. Låter som om hon är en liten huligan hon me.. blir spännande å se.
nepp, nu ska jag dammsuga, ska på stan sen å hämta ut mina ringar, har töjt ut förlovn/vigselringarna..man har tydligen vuxit me åren.. från liten säl till valross..eller kanske späckhuggare..hehehe.
Tack för dina lyckönskningar om utställningen, de kan jag behöva, men vi ska ha skoj iaf..då får de gå hur de vill.
kram på dej. Helanfelan.

Pockethexan sa...

Tack för grattulationen, härligt med en som förstår sig på hockey!!!

Ja vi Dif-are är verkligen stolta över vår "Harda"-norrläning som vi har skolat om till en riktig 08.. o du ska få se att han fixar så att det blir ett guld i år också som han brukar göra!!!

Självklart att jag hejar på hans hembygdslag, för man vill ju inte se en massa getingar på Hovet o Globen nästa år!!!

O grattis till dig, då får väl ta o posta ett av dina egna kort till dig själv så att du kan spara o njuta av dina vackra skapelser!!!

Kramis o trevlig helg!
<;D