Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 29 mars 2010

Stor främmen...

...i trädgårn! Numera behöver fåglarna int flyga upp i trädet, dom kan ta en liten promenad istället!
FAN vad det har snöat!! Ursäkta dom stora orden! Men jag håller på att vara FRUKTANSVÄRT less. Även om vi int har så mycke att skotta, så litt he på en laathunn!
Först trodde jag det var en stor fågel som satt i trädet...eller vad man ska kalla det när trädet sticker upp ur snön så där....går i trädet????
Iaf så tog det ett tag, plus att jag skrämde iväg stackarn första gången jag skulle fota. Men tillslut fastnade främmen på bild! En ekorre, hungrig ekorre...för han har grävt en grop för att hitta frön som ramlat ner...ramlat ner, ja ÄN så länge ramlar dom int upp, men kommer det mera så är risken stor!

2 nya fräscha dm har kommit i helgen, så nu finns int "lapporten" mellan garagen kvar, där är det snö!
Men....jag har hört vårens första "vårfågel"!
hehe...
Fiskmåsen! En hel skock. Alla tycker nog int att den ska räknas som vårfågel, men den dyker alltid upp så här års....för att se om soptippen har tinat fram! Och den ligger faktiskt int så långt härifrån, dessvärre. Nu är det ju mest återvinning som går dit, men en del hämnar väl där iaf.

Idag har jag varit till staan och gjort mej fin i håret, klippning och en massa tokprat. Nöjd som vanligt.
Var oxå in på Anderssons presentbod och köpte te. Sen köpte jag iste gjort på rabarber och vanilj, supergott! Ska försöka spara den till i sommar när det ska bli supervarmt......;)
Och jag köpte kaffe, Skellefteå Blandning, sitter med en kopp framför mej, så jag kan säga att det var supergott! Ja, Gojibär följde oxå med hem....

Har varit ute på baksidan och försökt skotta fram en stig till fågelmaten....fasen så tung snön hann bli! Men nu är det iaf en smal gång, OM nu Kiba ska ut mitt i natten så går det iaf släppa ut henne!
Men min stackars rygg! Nu blir det vila resten av dan!
Och mera kaffe!
Bye bye!

Inga kommentarer: