Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 15 mars 2010

Ny vecka och....

...och mösseländet är klar! Om int annat så kan den ju fungera som tehuva....för varm var den int! Fast teét kanske int håller sej varm heller...
Tror hon som sålde garnet till mej tog ett "sommargarn" ;-D Funderar att gå in på K A:s där hade han ett garn som man kunde använda, plus att man int behöver dubbeltråd! Jag har varit på väg att bli vansinnig! Både på garnet och den genomskinliga virknålen! Tappar man den på golvet, tar den...ja den blir som en kamelont! Sen ser man int åt vilket håll man har vänt kroken! Undra om man kan måla den?!

Helgen har varit lugn, mest snuva och Mats migrän...
Så det blev en del tv-tittande! Både skidskytte, längd och friidrott.
Ja vi var faktiskt och tittade på en cd/dvd skåp/hylla, men allt var för högt eller för brett! Eller så gick det int att flytta hyllorna. Skulle vilja få bort alla filmer från bokhyllan, det håller på ligga böcker lite överallt, vill ha in dom i bokhyllan ist. Men det dyker väl upp nått.

Mats hjälpte mej med att skotta bort lite från altan på baksidan, så att det ska gå att sitta i vårsolen och dricka kaffe...snart. Men fasiken vad hård snön var! Ja....han sa det, jag stog för heja ropen! :)
Det är bara en så där två meter kvar...på höjden nästan...

Idag har jag börjat på ett jobb, som går ut på att det ska bli städat i tvättstugan innan sommarn! Det har blivit tillräckligt varmt där nu...så jag behöver ingen jacka eller mössa! Får ta det i etapper så jag int åker på mer värk.
Imorse råkade jag ut för nått äckligt!!! Alltså jag blir fly förbannad på dom som säljer dåliga hundbajspåsar!!!! Den här var alltså öppen i båda ändarna och det märkte jag ju int i tid...BLÄÄÄÄ!!!
VARFÖR!?!?
Så det blir till att kolla resten av påsarna INNAN man går ut, vill int råka ut för det här nå mer!

Näpp nu ska jag ladda perkulatorn så jag har kaffe när jag kommer in efter hundpromenaden. Hade tänkt gå långt, men nu börjar jag host och nysa IGEN, så tårarna rinner....det blir en lagom promenad istället.
Bye bye och ha det skönt i solen!

Inga kommentarer: