Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 6 mars 2010

SOL, snö och jäkligt förkyld!

OCH vi har våra fröbovar på bild!! Systerdottern mailade mej efter jul och sa att vi hade haft inbrott! Nu har jag dom på bild, två stycken är dom dessutom! Hoppas småfåglarna hann få lite iaf!
Ja, hängdrivan hänger fortfarande kvar, men den ser ut som en spetsgardin. Hur vår lila purpurapel mår vågar jag int ens tänka på! Den står närmats huset och är i det närmaste översnöad!
Här står grannarnas, ja två av alla hästar dom har iaf. Det såg så härligt ut i morse när vi var ut på morgonpromenad, så jag förevigade hästarna. Om det är Hjoggtösen, eller Hjoggstrimma det vet jag int.
Så här ser "spetsgardinen" ut ini från. Vi kom hit kring halv sex tiden igår och det där är nog tagit ungefär då, OCH det tinade fortfarande! Men bara det att solen är uppe länge på dagarna gör mycket! Känns att det går åt rätt håll, även om det säkert ska komma bakslag, det brukar ju det.

Ni skulle bara höra vilket "liv" det är här =D nää det är int Kiba som vill ut och åka skoter. Utan en våryster husfluga som flyger runt i köksfönstret! Måst ju säga att just nu hörs det väldigt härligt! Men i sommar......

Vi har alltså blivit förpassade till stugan, för att det skulle vara föräldrafritt igår....nää vi skulle ha farit hit iaf i helgen! Sonen fyllde år igår och skulle ha middagsgäster, så vi for lite tidigare än vanligt hit.
Och även om jag är så tokförkyld, gubben har smittat mej, så är det härligt att vara här. Takdropp och husflugor ja det ger en vårkänslor!
Fick plantkatalogen från Hortogreen igår....kan ju säga att i feberyran i natt så har jag planterat fulla gården! =D
Så jag hoppas att det redan ÄR planterat klart när snön försvinner! Önsketänkande! Nä det skulle ju egentligen förstöra hela nöjet! När jag kommer hem ska jag börja kolla upp vad det var jag hade tänkt beställa, vet vad det var som skulle sitta runt Purpurapeln iaf.

Nu kom Mats och Kiba in dom har skotat fram skotern, till bådas glädje skulle jag tro! =D Jag ska försöka hitta mej en stol, alla verkar vara på felställe, i lillstugan OCH där är det int skottan nå! Men nått ska jag hitta och sitta på i solen idag! Och dricka kaffe.....och njuta mellan nysningarna!

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. hoppas de är trevlans ute i stugan.. å hoppas de haft trevligt på "festen".. såklart får inte ni vara me..bara undomar såklart.. känner igen de där hörru..=)

Vilken kappa som du fått ovanför fönstret..=) läckert.. hoppas din apel klarat sig, inte kul me knäckta eller dööa prydnadsträd.

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll.. här ska de väl mysas å se festivalen, såklart..kanske.
Ha de gött..kram på dej. Helén.

Anna-Paulina sa...

Hej, Vad mysigt att åka ut till stugan trots all snö som vi fått nu. Men så härligt när solen börjat skina allt starkare nu. Våren kommer nog snart. Tack för kommentaren om mina kort och smycken. Kram/ A-P

japp sa...

Halloooo.. hahaha..alltså måste du fått se loppet eftersom de kom imål.. inte alls längre åktid än vanligt..haaha.

Nee, körde han fast.. K A R L A R!!!!
jaadu, de e ju typiskt..eller hur.

Hur har ni det ute i stugan nu då.. hoppas inte förkylningen trängt sig på mer.. inte skoj alls. Här är det magen som spökar för både mej å krille.. usch..de gäller å kuta till toan då å då..=)

Ha de så bra.. nu ska jag se familjen annorlunda me tjejerna..kram Helén.