Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 3 mars 2010

Med risk för att jag blir.....

...fruktansvärt tjöötig, så kommer det mera vintriga bilder.
Klockan är ungefär halv tolv när jag tog den här bilden...men man ser iaf att det finns en sol nånstans där uppe!
Blek och ynklig.
Håller faktiskt på vara otroligt less på blåsten och snön. Tror även mina blommor tycker det!
Det ser nästan ut som om dom växer i snön, på utsidan av fönstret! Tryckta mot drivan, kanske i hopp om lä...
Igår var grannen ute och skottade av sitt altantak...ångrade att jag int var ut och fotade. Han stod jämns med taket när han skottade!!Stod på våran ned skottade snöhög! Var rädd att han skulle ramla och försvinna i högen av snö!
Ja....och det här är vårat alldeles egna...fjäll...traktorn har just varit hit och försökt hitta en ledig plats att lägga snön på. Finns int! Våra garage finns på andra sidan "fjället"....Tycker synd om grannarna som har garaget närmast högen, för dom får int ut bilen.
Tråkigt att det int var soligt när jag tog, men det är ju sånt här väder nu, driver och snöar.
Fåglarna i trädet....ja nu mer behöver dom int flyga dit dom kan lugnt gå!
Den där björken, ja på sommarn är den betydligt högre, int riktigt så man går rak under lägsta grenarna, men nästan...Tänkte faktiskt på att NU skulle vi passa på att klippa ner alla gamla fjolårsskott, för NU når vi utan stege! Men man ska visst int klippa vid den här årstiden...iaf int här uppe. Jo vi har friserat björken, för annars skulle den ta alldeles för stor plats av vår lilla tomt, plus skugga grannen.
Ja hoppas nästa inlägg handlar om sol och värme....det skulle visst bli sol i morrn sa dom...kl 13.00
Det tror jag när jag ser det!

Imorrn ska jag iaf ner på hantverk. Och jag ska köpa mer garn! Är inne på mitt fjärde par tofflor. Och nu ville visst sonen ha ett par oxå.
Har faktiskt...och det är egentligen under min värdighet, jag brukar försöka att int falla för såna här saker. Men jag har dragit ut mönstret på OS-mössan...............skäms på mej.......
Men för en gångs skull HADE landslaget en jädrigt snygg mössa! Och man behöver ju int virka den i gult och blått! Såg en som var i svart, vit, grått och lila. Snygg!
Så vi får se om det blir en förflyttning uppåt, från tofflor till mössor. =D
Om nu nån är intersserad så hittar man den på webben ÖVERALLT! men bästa mönstret hittade jag på Hemmets Journal.

Sjukstuga har vi int längre...gubben for i jobbet i morse, men frisk är han int, bara oumbärlig! ;-D

Näpp nu får det vara färdig tjöötat för idag!

Ha det och ha på långkalsongerna ett tag till!

Inga kommentarer: