Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 3 mars 2010

Paprikasås

Paprikasås:
*1 gul lök, skalad, hackad
*200 g grillad paprika i marinad. Avrunnen, hackad eller i bitar
*2 dl créme fraiche
*2 dl vatten
*½tsk salt
*1 krm svartpeppar
*basikika, ½ dl färsk eller ½ msk torkad
*ev socker eller honung

Lägg löken och paprikan med lite marinad i en kastrull.
Fräs under omrörning, tills löken är mjuk.
Tillsätt créme fraiche, vatten,salt och peppra, låt koka upp.
Mixa eventuellt såsen.
Småkoka i ca 5 min.
Servera med pasta, bulgur eller couscous

GOD!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. nee, så gott de där såg ut å vara.. verkar vara ett lätt recept..passar mej perfekt..=)

jaadu, de där me recepten.. mina överföll mej me.. å gör de än me.
Men nu ska jag kasta massor,
så de ska väl bli himla perfekt sen då jag e klar iaf.

Hoppas du hann fota Moröbacken... vet inte, men på vissa ställen här verkar de varea rena mount everest.. eller kanske mount Kåbdalis eller så...=)

Hoppas du får en fin dag.. nu ska jag medicinera tjejerna.. kram Helén.