Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 11 mars 2010

Torsdag

Det är rackarns vad veckorna går fort! Man hinner ju int med!
Jag hade tänkt, efter jul liksom börja angripa tvättstugan, röja upp och kasta sånt som int ska vara kvar. Har mitt upplag med pysselgrejer där bla. oxå.....Och en del bara ligger och blir nog aldrig gjort nått av.
Men så drog kylan in, jo den gjorde det! Vi fick svinkallt i tvättstugan, trots element och den ligger ju int i källaren, utan mitt emot köket! Men bara tanken på att vara där och det knappt var humankroppsvärme där inne. Det gjorde att jag sa när det blir varmare så....NU är det ju det, men nu orkar jag int pga förkylningen!!! Men jag vill få det gjort INNAN jag flyttar till stugan!
Så jag ska börja liite försiktigt till veckan om jag kan andas genom näsan!

Ska ju skölja med fluor sa tandis, men det är oxå en grej jag har fått lagt på hyllan, tills jag antingen lärt mej hålla andan i minst en minut, eller kan börja andas genom näsan igen! =D
Bor i en plåtburk i bland!! Känns det som....som tur var har det int börjat eka än....DÅ blir jag rädd! =D

Idag var det hantverk igen, några borta i förkylning, jag smittade kanske ner dom förra torsdag??? OCH vi är fortfarande kvar på samma våning, men vi såg faktiskt några arbetare som bar ut gipsväggar, så nån jobbar där. Men dom borde börja med stället vi ska flytta till tycker jag.

Har varit på jakt idag efter nått som verkar vara svårt att få tag i här i Sverige nu mer! =D
En virknål nr 7!
Garn har jag redan. Så sista stoppet blev på K A Bergstedts OCH där fanns TVÅ st kvar! Man kanske skulle ha köpt båda och sen stått på torget och bjudit ut den ena till högst bjudande! Tror folk har blivit tokiga! Ja ja ja jag får väl räknas dit då oxå.....
Men att en OS-mössa kan få folk att gå man hur huse för att skaffa garn och virknål!? Det är slut både nålar och garn!

Iaf så tog Anne och jag oss en fika på Röda Korset, att man aldrig tänkt på att gå dit och fika!! Billigt och hembakat! Sen kan man ju alltid hitta nått att köpa, finns massor med böcker, kläder och porslin.

Igår beställde jag från Hortogreens.....det har blivit dyrare där oxå upptäckte jag. Plantor som dom sålt 3 för 89:- te x, säljs nu styckevis. Så jag fick göra en del ändringar...och bara köpa två av varje! Nää int riktigt, men jag hade ju redan planerat för ett viss antal plantor ,så det blev en del pusslande. Sen så skrev jag att jag vill ha plantorna i slutet av maj...HOPPAS bara att snön är borta tills dess!!!

Här har det snöat, regnat och skinit sol omvartannat idag och halkigt är det!! DET har vi varit besparad från i vinter. Och folk skoter tak kors och tvärs, även där det int behövs! träffade en granne...en som VET allt ;-) Och jag fick order om att skicka upp Mats på garage taket i helgen och skotta bort 2 dm snö, för annars skulle det rasa......Tur att grannen VET!

Nää nu ska jag ställa mej vis spisen och göra lite nytta!

Ha det och håller på benen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår,det var trevligt.Vilken tur att du hittade virknålen till sist.
Ha en trevlig helg.
Kram Anne

japp sa...

Halloj.. på söndag kommer vi till Ske-å.. ska kika på gooa fina Freya igen.. ser ju att hon försöker rymma till sin nya matte serru.. vill bita sig ur nätet..ojojoj, inte bra. =)

JOdå, Lily mår bra, hon har bara röntgat höfter och knän.. hoppas de iaf blir B.. men de kan luta åt ett C på ena.. får väl se.
Men det är ju inget vi kan göra åt mer än å stärka hennes muskler åså å inte låta henne bli överviktig.
Men de ska vi ju fixa såklart.

Hoppas du är piggare åså nu.. usch så jobbigt å vara förkyld åså.

Guu, så längesen jag beställde från nån frökatalog.. de gjorde jag jämt förut då jag jobbade på parken.. då var det plantor här å där..hehe, nu är det sällan jag planterar nåt.

Ha en härlig fredag..kram på dej. Helén.

Pockethexan sa...

Det är inte skönt att både vara sjuk o ha kallt i huset som du har det i tvättstugan! Hoppas att det blir ordning på det..

Jag minns mitt första jobb som bygging vintern -87 o då var det -28 här i Sthlm på morgonen när vi kom o -18 under dagen o jag var tvungen att mäta ut var alla nya väggar o pelare skulle stå å byggarb. var hemma o värmde sig (arbled. har inte samma avtal som Byggnads..). Men då var det skönt att gå in på kontoret o värma sig för där var det bara -4...
Kul när man var ung o frisk o inte hade några bekymmer..

Men det är ju himla tur att det både är dags för slutspel i hockeyn o att Allsvenskan har dragit igång!!!

Kramis från Pockethexan själv
<;D

hm, det finns ju knappt några böcker med idrott som tema som det gör med min "dagensbok", känner du till någon?