Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 26 juli 2011

Man SKA aldrig....

....sluta hoppas!
Efter säkert 3-4 år blommar ÄNTLIGEN en planta som jag fick av min släkting Erika! Vad den heter DET har jag glömt, måste nog fråga henne igen" Men den ser liite hängig ut, har antagligen fått för lite vatten i sommar. Skogsrabatten vattnar jag inte alls om det nu inte är risk för skogsbrand! Plantorna får helt enkelt klara sej själva, så planteringen ser lite olika ut år från år pga det.
Jag blev väldigt glad över den här!
Fingerborgsblomma???
Iaf så har den överlevt förra årets husbilssemester! =D
Den är en "gåva" från Mats faster ( ...och en som här MÅSTE du ha, och en SOM HÄR!)
Problemet är att jag inte minns vars jag satte dom! Så det blir en överraskning! =D

Puh... det känns att röten har slagit till! Både inne och ute....och i magen...
Och som alltid så köper man för mycket frukt och grönt! Här i stugan har vi i o f s golvkällare, som håller det mesta fräscht, men...INTE nu! Så man får kasta en hel del, tur att vi har kompost, både gräs och varmkompost. Det känns inte lika hemskt då. Det blir ju iaf ny jord så småningom.

Just nu är jag MC-änka. Mats och "The Wild Frogs" har dragit på en tur till Finland. HOPPAS det följer med finsk lakrits med hem!!

Igår när Emma var här drog vi till metropolen....Burträsk...hehehehe. Och jag fick mej en fika på Ostens hus! Trevligt! Skulle tro att min gubbe bett Emma att ta sin mor dit, eftersom det inte blev nå fika förra helgen! Fast det spelar ingen roll....han ska inte komma undan så lätt!! HAHAHHAHAHA!
Köpte faktiskt rökt fläsk!

Har jag riktigt tur får jag middags sällskap i afton oxå. Emma ska komma och sova över, sen i morrn ska vi till schtaan, käka mjukglass och rensa ur garderober!

har varit ute en stund nu i den högfuktiga luften OCH planterat...i stenpartiet, få se om det överlever. Försökte gräva upp en planta av Daggrosen, men det gick inte!! Tänkte att den blir nog fin i stenpartiet. Så det fick bli lite Backnejlikor och...jaha....då slog fibrominnet till!! AXVERONIKA!!!
Lite tidigt att plantera kanske, man ska ju helst göra det i augusti eller senare, men jag är ju här och kan vattna.

Nää det är nog bäst att ta lite lunch...undra vad som håller magen lugn...inte rökt fläsk iaf..
Byebye

Inga kommentarer: