Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 22 juli 2011

Under korkeken...

Vad är viktigast under sommaren om inte sitta under korkeken och lukta på blommorna!
Ja, ja korkek och korkek, pilen duger alldeles utmärkt.
Att sitta där varma dagar, soliga eller mulna spelar ingen roll. När solen är framme skyddar den mot strålarna, släpper bara igenom lagom, för att man ska somna! Utmärkt ställe att sitta och läsa, dricka kaffe och tugga tuggben :)
Idag är det mulet. Så jag passar på att skriva NU. För sen, ja då går det inte att sitta vid datorn!
Så då kommer jag att hamna undre pilen!
Mats och hans pappa har oxå tagit tillfället i akt och börjat med skotergarage dörren, medan solen är borta. Skoterbryggan får tjäna som arbetsbord. Hoppas dom hinner klart eller det mesta idag.

Sen blir det en tur till Burträsk och handla. Och vad ska man handla?? Matlusten är inte på topp när det är varmt! Men nått måst jag komma på, för till veckan är jag MC-änka och har problem ta mej till en affär. Blir väl att leva på jordgubbar och sallad! =D

Ja denna värme...läste på text-tv att vi skulle visst få några dagar med regn, HOPPAS DET! Sen skulle värmen komma......Och vad är det vi har haft hittills då???? Förvärmning?? Ryssvärmen lär visst vara på väg enligt grannen. PUST!!!

DÅ blir pilen bra!! På den sidan huset är det trots söder alltid liite dragigare.
Nää man ska väl inte klaga. Men nog är det konstigt, inget regn, ingen åska OCH vars där den där torra värmen som brukar vara innan röten??? Det känns faktiskt som vi har haft röten hela sommarn!

Lite har vi af gjort...eller Mats, jag ska inte ta åt mej äran av nått jobb. Ena sidan av lillstugan har blivit målad, hela ska målas, men solen och värmen styr lite. Och trappräcket på broaltan är nymålat. Arbetslusten har varit noll i sommar!!
Men igår tog jag tag i saken och rensade ut linneskåpet, ja linne och linne...det är en sån där gammal överskåp som egentligen satt i kök förut, med dragdörrar.....liten under och större överskåp. Iaf så gick jag igenom påslakan och underlakan och KASTADE! Och dom ska kastas, inte till nån insamling! En del är ju från det jag var liten, ja liten och liten...yngre. Jag har haft dom, vi har haft dom, sen har ungarna haft dom, DOM är troligen outslitliga!! Bättre kvalité än dagens helt klart. Har sparat Mammas över och underlakan för dom kommer att hålla i hundra år till!
Så nu, ett tag ser det riktigt bra ut i skåpen...det är bara det att det finns lika mycke hemma, som skulle behövas gå igenom....OCH hälften kommer att hamna här! Vet att ugnarna oxå har en del i deras linneskåp som har blivit kvar hemma....Men det kan man ju skänka eller "he" till Myrorna....fast, det kommer alldeles säkert att hamna här.

Nää nu börjar värmen trycka på, ner med markiserna.....ja det är fortfarande mulet, men solen tränger igenom. Vi fick 100 ynka droppar igår kväll!
+22 ska bli varmare...

Ha det och drick vatten!!!
Byebye!

Inga kommentarer: