Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 14 juli 2011

Vild fläskfilé

4 port Tid:20 min

500 g fläskfilé i tjocka skivor
salt, peppar
smör
2 dl lätt cremé fraiche
½ dl outspädd svartavinbärssaft
1 dl vatten
½ kalvbuljongtärning, smulad
5 enbär, krossade
1 tsk timjan
1 msk soja
kokt potatis
grönsaker

* Salta och peppra köttet. Bryn det i smör på båda sidorna i en stekpanna. Blanda cremé fraiche med SAFT, vatten kalvbuljongstärning, enbär, timjan och soja i en traktörpanna.

* Låt koka upp och lägg i köttet. Sjud under lock i några minuter tills köttet är genomstekt. Servera med kokt potatis och grönsaker.

Gott och snabbt!

1 kommentar:

Hon med orden sa...

Jag ville bara säga att jag ju har velat lite hit och dit i bloggsfären och tankarna om den sista året. Men nu tror jag att jag har hittat hem. Om du vill hälsa på.
Kram Lallis