Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 12 juni 2008

+5,5!!!

Det är hemskt att säga men, jag sitter inlindad i en pläd och skriver, och jag ÄR inomhus!!!!! Vad ÄR det här för ett väder!?!? Har vi fått vädret dom har i nere på fotbolls EM eller......tyckte synd om Schweitz, och Turkiet, det var mer vattenpoolo än fotboll. Jag gick i säng när det stod 1-1, men tydligen vann Turkiet.

Det ända som är bra med vädret är att jag sover bra och att växterna får vatten, men med den här kylan är det ju risk att jag får ta in alla plantor, igen! Igår när jag var ut med Kiba på kvällspromenaden, syntes det faktiskt vilken nytta regnet har haft. Det har ju blivit alldeles grönt överallt och det växer så det knakar. Äppelblommorna har slagit ut, rönnen och syrenen blommar.....lite försiktigt, midsommarblomstren och en och annan prästkrage. OCH alla gräsklippare var ute!!! =D

Och jag ska och hämta ett paket från Ellos idag......innehållandes badkläder, badlakan och pall/bord.....känns int riktigt motiverat med badkläder, måst jag säga. Helly Hansen, regnkläder och paraply känns bättre. Men det måst ju bli varmare, eller???? Jag flyttar ju ut till stugan till veckan nångång och liite varmare skulle jag vilja ha....tack!

Nää nu blir det lunch, nått varmt helst typ, gröt och ägg.
Ha det och frys int bort!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Då vet jag när du ska till stugan hihi,Pratade AB och vi sa att du säkert skulle vara där till midsommar och ta vi skulle komma då hihi bara skoija.Du vet ju hur glömska vi är.
Skulle gardera oss bara.Nej vi kommer när det är riktigt fint väder och när det passar damen.
Ha det nu så bra i kylan och drick en varm kopp tea.Kramisar Anne

Gårdsromantik sa...

Visst är det hemskt med det här vädret - vi har slagit över på sommarvärme och man är som en isbit.

Igår försökte jag tina upp med ett kokhett bad - underbart ända tills jag steg upp - fick nästan yrsel! Så man håller på.

Kram maud

japp sa...

Hej Kerstin...
Joo, visst är det kallt ute.. usch, nog kan de gärna få komma lite värme nu igen.. en vecka me regn å rusk kan gott räcka tycker jag.

Jaadu, får väl se v26 om de är några valpar i magen på Lowiz, de känns då inget nu, men de e ju i såna fall bara 2 v sen.. så det ska nog inte kännas nåt än, jag har ju aldrig varit me om en valpkull förut, å så..så de blir spännande.

Hoppas allt är bra annars?
Spännande me paket.. men badkläder e kanske inte de man får använda just nu, men de e bra att du köper sånt å lockar fram solen, de tycker jag.. sätt på dej den å gå ut å sätt dej, då ska bannemej soola kika fram..hihihi ;-) nee, nu e jag sådär galen igen..hihi.

Hoppas du får en fin dag, en bra dag iaf.. kram på dej.. Helén.