Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 9 juni 2008

Äntligen.....

.....blev Pite-resan av!!! DET hade ju varit trevligare med sol och +20, men det var ett bra väder att "springa" i affärer. Men jag hittade ingenting!! Jo...ett par shorts. Vet int om det berodde på att dom flyttat Lindex till nya gallerian, tyckte dom hade mindre kläder. Fast vi har nog varit i dom flesta affärer, så var det inget som riktigt föll en i smaken, så det blev en ganska billig resa!
Men det viktigaste är int att handla, utan att jag och min syster får fara iväg själva och bara prata av oss! Det går säkert bort en och en halv timme i te/kaffedrickande + go´fika......på cafeet som jag ALDRIG kommer ihåg vad det heter! =D Varje gång läser jag skylten, men det är lögn i håvete att komma ihåg, men gott kaffe och gott fika har dom iaf! Och sen vid lunch blir det mat på pizzerian........suck, den har oxå ett namn, ja vet....den som ligger mitt emot där Nolia brukar vara. Idag blev det kycklingsallad istället för pizza, mycket bättre för min mage.

Sen var vi ju förståss på Dollar Store........men gudarna var tydligen emot oss idag, för vi hittade int så mycke där heller!

Men sen for vi på Knallen i Byske, där måste det väl finnas nått totalt onödigt att köpa.....en glass åt oss var blev det! Så jag gick ner till blomsterhandeln som ligger där........och där blev det dyrt! Som om jag int redan har blommor så det räcker, men man vill ju ha "lite" i "nåra" krukor oxå....;-D.....hm.......grannen sa när jag kom hem: har du int nog?? Men det tycks alltid dyka upp nått som man int sett eller annan färg osv osv....Fast jag undrar om jag kan lämna plantorna ute, det är ju int speciellt varmt nu. Att det regnar är bara bra, för då slipper jag vattna.
Men.......det blir fler mygg nu, så jag får nog beredda mej på att slåss mot ett gäng......vampyrmyggor! =D
Ha det!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja man hittar aldrig det man söker!

Bra att du påminde mig - jag har ju kagt undan ett par vita bysor på Lindex.

Kram Maud

Anonym sa...

Jag vill också till piteå hihi,det var så länge sen sist.Trodde att du hade farit till Island??
Kram Anne