Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 20 juni 2008

Midsommarafton


Och JUST NU skiner solen.......undrar hur länge det blir??? Men nu är det iaf midsommar...sommarens höjdpunkt, eller....För att vara glädjedödare, så går vi ju mot mörkare tider...hehehehehe.....och en myggfriare period!!! JAJA!!! KAN man int få exportera dom till Japan?!?

Just nu står min man och tillreder middan, det blir stekt gös och potatis och säkert lite sill oxå! =D Vi har helt gått i från tidigare års grillande......det är en dag i morrn oxå, och det skulle vara bättre grillväder då. Ska ha min systerdotter på middag i kväll, om hon är piggelin.

Dator ja, =D....hm, jag sa för ett antal år sen, ALDRIG jag ska ha en dator, över min döda kropp!! OCH int i stugan!! Men, så blev jag "datanörd" eller nått åt det håller och att vara utan dator i stugan blev en plåga!!! Så när det drogs bredband i byn så hängde vi på. Och nu när barna är så stora (20-22år) så är det ett bra sätt att hålla kontakten, det är ju int alltid det finns pengar i mobilen, liksom! =D Ja visst är det en lyx...som jag för tio år sen gladerligen hade varit utan, men int nu! Och jag har faktiskt kommit så långt att jag kan ha den avstängd i en hel dag! *ASG*
Men nu ska ni ha en riktig trevlig Midsommar, det är väl Mygga och paraply som kommer att gälla.
Kram på er!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja var på scthaaan i morse och lyckades få mig lite jordgubbar som jag glömt.

Gissa vad dom hade - en sån där mackapär som skulle hålla borta myggen till 98% tror jag det var.

Säkert något urgiftigt ämne som utsöndras - men jag höll på att falla för det! Är ju liksom lite less på kliandet.

Här skiner INTE solen men vi har det ganska mysigt ändå - man hinner ju t o m kika till bloggen.

Jag funderar starkt på mobilt bredband och laptop.

Hoppas middagen smakar! Det lät jättegott!

Kram Maud

japp sa...

heeeij.. japp, regnet har allt fallit, men de var kortvarigt, just då jag var ut å klippte gräset. Nu är det soligt å fint.. hoppas ni me får njuta av lite sol där nere i ske-å.

Jaadu, så man kan bli beroende av datorer å mobiler.. nu kan man ju knappt vara utan dom.. men allt funkade ju förr me.. bara lite långsammare..hihi.
Hoppas er midsommar bidde bra..nu ska jag sätta en deg, å göra lite mer thékakor. kraam Helén.