Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 17 juni 2008

Spöregn, åska och flyttpackning

Hallå!
Ja nu börjar det dra i hop sej! =D Ska bli sköööööööööönt.....ah...
Igår var jag och gjorde mej fin i håret, så jag int skrämmer slag på byborna när jag sticker upp huvudet ur rabatten! Var och färgade och klippte håret. Men dagen började med spring på sportaffärer på jakt efter en sport-BH åt dottra, inte lätt måst jag säga. Behåarna verkar int vara gjorda för vanligt folk utan för redan fullfjädrade OS-vinnare!!!!
Sen gick vi på Viking och åt lunch, dottra, sonen och jag.........sen öppnade skyarna sej!! Och det regnade tametusan varmvatten! Och medan jag satt hos frissan, brakade åskan lös. Det blixtrade och small som bara den! Och det fortsatte hela dan....så jag behövde int vattna nått i går.

Imorse blev det en körning till stugan med alla plantor. Halvvägs dit var det vägarbete och där blev vi förståss stående....i över en kvart! Och det blev mörkare och mörkare på himmlen. När vi kom fram nästan snörde vi ut plantorna vid huset och snabbt ini bilen igen. Det var kolsvart mot väster och vi hade int hunnit långt förrän det brakade lös igen....sen har det åskat och regnat, fram till nu. Och jag behöver int vattna!

Och nu håller jag på med sista packningen innan jag åker ut i morrn. Men det är konstigt vad mycke man ändå ska dra med sej! Sånt som man int tänker på att man ska ha med sej. Som laddare till kamera och mobil, dosan till banken, hundklippare, mediciner, hundschampo, mer hundgrejor, matrecept och en massa annat som jag säkert int kommer att använda! Ja....och int bara det! HUR mycke kläder har jag int packat ner i onödan????? Dom där kläderna som är ifall att, om kläder.......OM vi ska bort nånstans, OM vi får främmen, OM jag bara just då kommer på att jag vill ha just dom kläderna.......då skulle det ju vara dumt om dom var hemma, eller?????

Ja, jag glömde ju alla blomböcker och tidningar, deckare, cd-skivor.......och det där broderiet som nu har följt med i flera år och ALDRIG verkar bli klart, men i år kanske?! För TÄNK OM jag blir sysslolös och bara MÅSTE sitta i solen och må gott!!!! Jo...te har jag visst oxå packat ner.....
Så då är det bara opackat regnkläder och fleesetröjan....och lite till ;-D Men sen åker jag till stugan och lämnar hemmet till ungarna!
Men det blir ju bara till att början med i fjorton dar....sen åker vi ju till Island! OCH jag har INGEN panik ALLS!!!! Nädå........

Så nästa gång jag skriver, skriver jag från stugan......om vi har nån uppkoppling villsäga, ibland strular det....

Bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Vad kul med lite omväxling.Hoppas att det har regnat klart nu,så du får vara i dina rabatter.Vilket bra förslag med det där med broderiet,kanske tar med mig ett av mina alster när vi kommer och hälsar på,så nåt av dom blir klart nån gång hihi.Ha det nu så bra.
kram Anne