Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 18 juni 2008

JAPP!! Nu är man i stugan!

Bland vampyrmygg och humlor som DC-3:or!! solen skiner och jag har bestämt att det är Midsommar idag!!
Det första jag gjorde var, gissa?? Koka kaffe och bulla upp.........är det nåt som vi bara säg här uppe i norr eller? Iaf så bulla jag upp nåra Konsumbulla och muffins, satte mej tillrätta ute på broaltan och bara njöt!! Och Kiba tyckte jag fikade alldeles för sakta och för mycke, det blev int kvar mycke till henne int. ;)

Men sen ryckte det i "planteringsnerven", måste ju börja nångång så jag blir färdig innan vi flyttar hem igen! Så jag har planterat alla sommarblommor, pelargoner, trädgårdstjärnöga (köpte nya, för mina planterade ser ut som tandpetare!) i krukor, med diverse annat. Sen har jag planterat pionvallmon som jag satte frö av, av 16 kom grode bara 4 st!! Men jag har frön kvar som jag ska testa att direktså i höst, men visst var det en besvikelse.

Nu blir det sill till middag, sen kaffe, fotboll, måste ju se om Sverige viner över Ryssland. Läste i Norran, att Expressen tagit hjälp av lemurerna på Skansen för att spå matchen.....Dom var helt säkra på att Sverige skulle vinna, för lemurerna hade dragit en lapp med sverigeslag på....hm....hade visst använt samma metod vid aktieköp eller nått.....och Skansenchefen intygade att det alltid stämde......så, ska man sitta lugnt eller ska man skratta...=D Jag tror int vi vinner, fast jag är ju ingen lemur, så jag kan ju int veta, eller..??
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Har du internet i stugan - vilken lyx!

Jag funderar starkt på att skaffa mobilt bredband och laptop.

Vad fint det skall bli trädgården - trist med vallmona - höooas direktsådd funkar bättre.

Kram Maud