Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 13 juni 2008

Klantus Fallius i farten....igen











Ingen vacker bild, men ett bildbevis på att det gör ONT!!! Jag skulle vara duktig och börja packa ihop alla målargrejor, penslar och dukar......då! Ut ur skåpen kom en kakelplatta flygande, jag tror banne mej den hoppade på pin kiv, och landade på min tå! Och det var ingen liten kakelplatta utan en STOR, gammal ca 2cm tjock en! Det gjorde så ont att jag kunde int skrika, stog och hyperventilerade i nåra minuter, sen bestämde jag mej för att det gjorde int ont längre utan fortsatte och packade målargrejor.......hm, imorse var tån stor och blå och svullen och jag upptäckte att den även slagit sönder nageln. På bilden ser den mest skitig ut med den är mörkblå och i det närmaste ovikbar. Varför jag har kakelplattor liggandes och skräpa, är för att jag använder dom att blanda färg på.........men nu får jag väl se upp med vars jag lägger dom där, så jag int får fler blåa tår! Men vi har iaf tur med vädret. Även om jag int tagit fram det jag beställt, inga badkläder här int! ;-D

Ja, kanske bäst att visa nått vackrare. Blåtår är inge fint, men den här lila nävan är en liten goding. Jag tror att det ska gå att klicka på bilden för att få den större. Det är en Vårnäva och den är, iaf den här, i kinkigaste laget! Har haft den i flera år och det är nuförst den provar på att blomma! Så jag passade på att ta en bild, för vem vet om det blir nån fler gång. Plus....att nu vet jag vars den sitter! =D

Nää nu ska jag gå ner och ta en kopp kaffe till....så kanske min huvudvärk släpper. Eller är det åska i luften?! Nä nu räcker det med oväder för ett tag! BASTA!!
Ha en trevlig helg och se upp för ondsinta kakelplattor!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Min kära lilla vän,nu får det vara nog med dina olyckor,vad ska vi göra med dig???
Önskar dig en skön och trevlig helg.
Massor med kramisar.
Anne

japp sa...

Heeij Kerstin...
Huuva, inte nån kul syn, kan tänka mej att den ömmar.. usch.
Jädrans kakelplattor som fått vingar sådär, komma flygandes..du får vl stympa dom på nåt sätt..eller ge den mjukare kanter..;-)

Guu, så söt den e den nävan, jag älskar nävor, har 2-3 olika varianter, de e såå fina.
Nu har jag haft en liten tur me klipparn, så nu e de fint ute igen, får hoppas vi får ha kvar solen, så de håller sig nån dag längre iaf.
Hoppas du kryar på din tå, kram å ha en fin lördag. Helén.