Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 7 juni 2008

Det växer så det knakar



Hallå!
Har rensat ogräs hela dan! Nu är jag less, så det så! Men bättre göra det nu, än när vi flyttar ut till midsommar, då är det nog med göra. Plus att ogräset har växt till TRÄD då!


Men....det är ALLTID nått som ska krångla, just nu är det den där gräsklipparen, ja........det växer fast det är torrt av nån konstig anledning.
Typiskt så går den "där själgående mekanismen sönder" och vi har int liten tomt heller. Skulle egentligen ha haft en gräsklippartraktor, men det är steningt som sjutton. Jämt när det har grävts en rabatt har vi fått gräva upp stenbumlingar. Vi satte barna i ett sånt jobb en sommar när dom var små. Det var en sten som alltid tog i gräsklipparn, så dom jobbade som bara den. Och kom efter ett tag och frågade hur dom skulle få upp stenen ur gropen...........vi fick billa upp den!! Och nu är den gropen en rabatt full med vallmo och aklejor.

Ja gräsklipparen.......Mats får ner till stan i morse i förhoppning om att få tag i reservdelar......men dom har ju inget på lager dom här Granngården!! Och int visste killen om han beställde rätt heller, så det var en småarg en som kom hem!
Men som sagt det växer, så det knakar! Och nu vet jag int riktigt vars jag ska sätta alla plantor som jag beställt!! AHAHAHHAHAHA....får väl gräva en ny bänk. Fast jag får snart ingen som vill hjälpa mej, dom har börjat lessna på att gräva gropar. Men jag har grävt en ny idag, med hjälp av starkare armkraft. Där ska jag plantera stenpartiväxter, är det tänkt. Men jag vågade int gräva så djupt som det kanske behövs, för bänken blir på den gamla ladugårdsuppfarten. Och den består från början av bara stenbumlingar, så när vi började gräva, började stenarna åka ut från muren. Så jag hoppas att plantorna binder samman den igen. Och den kommer att gå att klippa mycke lättare.........när den funkar, den där gräsklipparen!
Ha det!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Du glömde - bra att rensa innan vampyrmyggen kommer!

Kram Maud